سیل و طوفان در جنوب فرانسه دست‌کم سه کشته بر جای گذاشت

سیل و طوفان در جنوب فرانسه دست‌کم سه کشته بر جای گذاشت
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طوفان بخش‌هایی از شمال ایتالیا و اسپانیا را نیز درنوردید و منجر به مرگ دست‌کم ۲ نفر در ایتالیا و ۱ نفر در اسپانیا شد. در منطقۀ کاتالونیا در شمال اسپانیا دست‌کم ۵ نفر نیز ناپدید شدند.

آگهی

طوفان، بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها روز چهارشنبه در جنوب فرانسه دست‌کم ۳ کشته برجای گذاشت و خسارات بسیاری به ساکنان محلی وارد کرد.

شدت طوفان در جنوب‌غرب فرانسه در مناطق نزدیک به مرز اسپانیا بیش از دیگر مکان‌ها بود. این حادثه دست‌کم ۱ ناپدید نیز برجای گذاشت. سقف برخی از خانه‌ها و مراکز عمومی فرو ریخت و یک زن که در سیلاب گیر افتاده بود سرانجام بیهوش در تاکستانی پیدا و با هلی‌کوپتر به بیمارستان شهر مونپلیه منتقل شد.

سیل خودروهای بسیاری را با خود برد، بلوک‌های سیمانیِ نصب شده در جاده‌ها را جابجا کرد و خسارات سنگینی به راه‌های ارتباطی جنوب فرانسه وارد آورد.

طوفان و بارش شدید باران در روز پنج‌شنبه نیز ادامه داشت و به همین دلیل هشدارها در فرانسه در سطح نارنجی باقی ماند؛ با این حال روز پنج‌شنبه از قدرت این طوفان کمی کاسته شد.

حدود ۲ هزار آتش‌نشان و امدادگر به این مناطق فرستاده شدند. امدادگران توانستند ۱۱۳ نفر را که در سیل و طوفان گیر کرده بودند، نجات دهند. نزدیک به هزار نفر نیز از مناطق پرخطر تخلیه شدند.

میزان بارش باران در برخی نقاط فرانسه از جمله در شهر بزیه پس از ۶ ساعت بارندگی به ۱۹۸ میلی‌متر رسید و پیش‌بینی می‌شود که در شهر شهرستان «هرو» در جنوب‌غرب فرانسه، میزان بارش باران طی ۲۴ ساعت به ۲۴۰ میلی‌متر برسد که رکوردی در ۵۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

جاده‌ها و خیابان‌های این منطقه به شدت آسیب دیده و از گل و لای پوشیده شده‌اند و به همین دلیل فعالیت حمل و نقل ریلی بین دو شهر تولوز و مونتپلیه به دلیل آب گرفتگی راه‌ها در روز پنج‌شنبه متوقف شد.

طوفان بخش‌هایی از شمال ایتالیا و اسپانیا را نیز درنوردید و منجر به مرگ دست‌کم ۲ نفر در ایتالیا و ۱ نفر در اسپانیا شد. در منطقۀ کاتالونیا در شمال اسپانیا نیز دست‌کم ۵ نفر نیز ناپدید شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار به ساکنان غرب و شمال غربی اروپا؛ طوفان ویرانگر کیارا رسید

دست‌کم ۴ کشته در طوفان اسپانیا؛ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در تاریکی فرو رفتند

سیل ویرانگر در جنوب غربی فرانسه سه کشته بر جای گذاشت