بحران برکسیت؛ جدال جانسون و کوربین در پارلمان بر سر پیشنهادهای جدید لندن

بحران برکسیت؛ جدال جانسون و کوربین در پارلمان بر سر پیشنهادهای جدید لندن
Copyright عکس ها از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا روز پنج‌شنبه در مجلس عوام گفت که پیشنهادهای بوریس جانسون برای برکسیت به توافقی «بدتر» از آنچه ترزا می، نخست‌وزیر پیشین این کشور به دست آورده بود منجر خواهد شد.

آگهی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرد که کشورش با طرح پیشنهادهای جدید برای برکسیت به «مصالحه» دست زده و به همه خواسته‌های خود نرسیده است.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین گفت که اتحادیه اروپا به پیشنهادهای او واکنشی «سازنده» نشان داده است. وی در همین ارتباط به طور مشخص به مکالمات تلفنی روز گذشته خود با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و لئو وردکار، نخست‌وزیر جمهوری ایرلند اشاره کرد.

او پیشنهادهای جدید خود برای برکسیت را «شانسی» برای کشورش دانست تا با توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا روز پنج‌شنبه در مجلس عوام گفت که پیشنهادهای بوریس جانسون برای برکسیت به توافقی «بدتر» از آنچه ترزا می، نخست‌وزیر پیشین این کشور به دست آورده بود منجر خواهد شد.

رهبر حزب کارگر تاکید کرد که پیشنهادهای بوریس جانسون از سوی اتحادیه اروپا و پارلمان بریتانیا رد خواهد شد.

نخست‌وزیر بریتانیا تاکید می‌کند که کشورش با توافق یا بدون توافق در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

از سوی دیگر یکی از سخنگوهای کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه تاکید کرد که «پرسش‌هایی» در مورد طرح بوریس جانسون باقی مانده است و این وظیفه لندن است تا به این «موضوعات مساله ساز» بپردازد.

ناتاشا برتو، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: «همانطور که قبلا گفته‌ایم موضوعاتی مساله ساز در پیشنهادهای بریتانیا وجود دارد و کار زیادی برای ما باقی مانده است. این کار را بریتانیا باید انجام دهد نه بالعکس.»

وی افزود: «لازم است یادآوری کنم که این بریتانیا است که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند؛ این اتحادیه اروپا نیست که بریتانیا را ترک می‌کند. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شکلی نظام‌مند انجام شود.»

بوریس جانسون روز چهارشنبه در جریان سخنرانی در کنگره حزب محافظه‌کار در شهر منچستر پیشنهادهای جدید خود برای برکسیت را مطرح کرد. سخنگوی وی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نخست‌وزیر بریتانیا با دونالد توسک، رئیس شورای اروپا تلفنی گفتگو خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاجر آمریکایی، رابطه با بوریس جانسون را تکذیب نکرد

شمارش معکوس برای برکسیت؛ «بریتانیا و اتحادیه اروپا یک هفته فرصت دارند»

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد