«تظاهرات خشم»؛ راهپیمایی افسران پلیس فرانسه در پاریس برای شرایط بهتر کاری

«تظاهرات خشم»؛ راهپیمایی افسران پلیس فرانسه در پاریس برای شرایط بهتر کاری
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته این افسران، از زمان آغاز جنبش اعتراضی «جلیقه‌زردها» احساسات ضد پلیس در جامعه افزایش یافته و چندین ماه است که نیروی پلیس فرانسه، روز‌های شنبه را برای کنترل تظاهرات «جلیقه‌زردها» در آماده باش به سر می‌برند. برخی از «جلیقه‌زردها» پلیس را به خشونت متهم می‌کنند و آن‌ها را هدف خود قرار داده‌اند.

آگهی

هزاران افسر پلیس فرانسه روز چهارشنبه ۲ اکتبر (دهم مهرماه) در خیابان‌های پاریس برای شرایط بهتر کاری راهپیمایی کردند.

بسیاری این تظاهرات را بزرگترین تظاهرات نیروی پلیس در بیست سال گذشته توصیف کرده‌اند.

ماموران پلیس با در دست داشتن پلاکارد و با فریاد شعارهایی چون «پلیس ملی خشمگین است» و «به پلیس دست نزن» در خیابان‌های پایتخت فرانسه تظاهرات کردند. 

چندین افسر نیز با تابوتی از جنس مقوا که روی آن اسم ماموران پلیسی که امسال خودکشی کرده‌اند نوشته شده بود، در راهپیمایی شرکت کردند. بر اساس آخرین آمار از آغاز سال جدید میلادی تا کنون ۵۲ مامور پلیس خودکشی کرده‌اند.

این دسته از نیروهای پلیس نسبت به شرایط نامناسب کاری که از ابتدای سال جاری منجر به خودکشی در میان همکارانشان شده است، معترض‌ بودند.

به گفته این افسران، از زمان آغاز جنبش اعتراضی «جلیقه‌زردها»، احساسات ضد پلیس در جامعه افزایش یافته است. چندین ماه است که نیروی پلیس فرانسه، روز‌های شنبه را برای کنترل تظاهرات «جلیقه‌زردها» در آماده باش به سر می‌برند. برخی از «جلیقه‌زردها»، نیروی پلیس را به خشونت متهم می‌کنند و آن‌ها را مورد هدف خود قرار داده‌اند.

رویترز

از زمان آغاز جنبش اعتراضی «جلیقه‌زردها»، خشونت علیه پلیس ۱۵ درصد افزایش داشته است.

ماموران پلیس همچنین اعتراض خود را به برنامۀ اصلاح حقوق بازنشستگی که توسط دولت امانوئل ماکرون ارائه شده است، ابراز کردند.

پیش از این نیز کارکنانی در حوزه‌های مختلف از جمله رانندگان و کارمندان شبکه وسایل نقلیه عمومی، پزشکان، وکلا و خلبانان نارضایتی خود را نسبت به برنامه بازنشستگی دولت آقای ماکرون اعلام کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری پلیس فرانسه با «جلیقه زردها» در نانت

آزادی، برابری، فلش‌بال؛ تغییر یک شعار برای محکومیت خشونت پلیس فرانسه

فراخوان اتحادیه پلیس فرانسه برای اعتصاب سراسری