روند استیضاح ترامپ؛ پمپئو به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد

روند استیضاح ترامپ؛ پمپئو به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ ضمن رد ارتکاب هرگونه تخلف اعلام کرده است که سخنان او در جریان مکالمه با رئیس جمهوری اوکراین در چهارچوب قانون بوده است.

آگهی

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور را برای ارائه مدارک تماس ها بین دولت دونالد ترامپ با اوکراین به کنگره احضار کردند.

این احضاریه رسمی در حالی برای مایک پمپئو ارسال شده است که افشای درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وولودیمیرزلنسکی، همتای اوکراینی خود درباره جو بایدن و پسر او باعث شده است که مجلس نمایندگان دست به به تحقیق برای آغاز روند استیضاح رئیس جمهور بزند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال تحقیق درباره احتمال به خطر افتادن امنیت ملی و اعتبار انتخابات ریاست جمهوری این کشور به واسطه اقدامات دونالد ترامپ است.

دموکرات ها اکثریت کرسی ها مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند. کمیته های روابط خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان در احضاریه خود خطاب به مایک پمپئو تاکید کرده اند که عدم اعتنای او به این احضاریه می تواند به معنای «کارشکنی در روند تحقیقات کنگره» باشد.

این سه کمیته مجلس نمایندگان همچنین پنج مقام عالی رتبه وزارت خارجه را برای ادای شهادت فرا خوانده اند. یکی از این افراد کورت وولکر، نماینده دونالد ترامپ در امور اوکراین است که به تازگی از سمت خود استعفاء داده است.

وزارت خارجه آمریکا تاکنون به استعفای کورت وولکر و احضار مایک پمپئو به مجلس نمایندگان واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان که طی ماه های گذشته در برابر درخواست اعضای تندروی حزب خود برای آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ مقاومت می کرد روز سه شنبه گذشته آغاز تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات ها دونالد ترامپ را متهم می کنند که در جریان مکالمه تلفنی دو ماه پیش خود با وولودیمیر زلنسکی خواستار تحقیق در مورد جو بایدن و پسر او شده است. جو بایدن هم اکنون یکی از نامزدهای پیشتاز در عرصه رقابت های مقدماتی حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

دونالد ترامپ ضمن رد ارتکاب هرگونه تخلف اعلام کرده است که سخنان او در جریان مکالمه با رئیس جمهوری اوکراین در چهارچوب قانون بوده است.

انتظار می رود که تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح دونالد ترامپ بر کارزار انتخاباتی او برای انتخابات سال ۲۰۲۰ سایه بیافکند.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرده است که طی هفته آینده ۱۰ میلیون دلار را خرج تبلیغ در مورد «فساد مالی جو بایدن» خواهد کرد. هواداران رئیس جمهوری آمریکا دموکرات ها را متهم می کنند که با هدف فرار به جلو و با انگیزه سیاسی روند استیضاح رئیس جمهوری را آغاز کرده اند.

در صورت رای مجلس نمایندگان به استیضاح رئیس جمهوری، مجلس سنا باید در مورد ادامه فعالیت یا برکناری دونالد ترامپ تصمیم گیری کند. دموکرات ها برای برکناری دونالد ترامپ در مجلس سنا به رای دو سوم سناتورها نیاز دارند. این در حالی است که جمهوریخواهان اکثریت کرسی ها این مجلس را در اختیار دارند. به این ترتیب برکناری دونالد ترامپ از سوی مجلس سنا بعید به نظر می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پمپئو: روی خط تلفن مکالمه ترامپ با زلنسکی بودم

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد