حمایت صدها مقام سیاسی-امنیتی پیشین آمریکا از تحقیقات برای استیضاح ترامپ

حمایت صدها مقام سیاسی-امنیتی پیشین آمریکا از تحقیقات برای استیضاح ترامپ
Copyright REUTERS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم و یکی از معاونان پیشین وزیر خارجه آمریکا نیز در میان بیش از سیصد تن از موافقان این تحقیقات هستند.

آگهی

بیش از ۳۰۰ نفر از دیپلمات‌ها و مقامات امنیتی پیشین ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) با صدور بیانیه‌ای، از تحقیقات کنگره در موضوع ضرورت استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده حمایت کردند.

مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم و یکی از معاونین پیشین وزیر خارجه آمریکا نیز در میان موافقان این تحقیقات هستند.

در بیانیه آمده است كه امضا کنندگان در دوران زمامداری هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خدمت کرده‌اند و نمی‎خواهند نسبت به نتیجه نهایی تحقیقات کنگره تعصب به خرج دهند.

در این بیانیه آمده است: «به نظر می‌رسد رئیس جمهور ترامپ از قدرت و منابعی که به عنوان بالاترین مقام در اختیار دارد برای دعوت از مداخلات خارجی برای ورود به روند دموکراسی ما استفاده کرده است. این یک سوءاستفاده گزاف از قدرت است. این بیانیه همچنین تلاشی برای حفظ منافع آمریکا و متحدین و شرکای ماست.»

بیشتر بخوانید:

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه گذشته طرح انجام تحقیقات در موضوع استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد.

آقای ترامپ متهم است که در جریان مکالمۀ دو ماه پیش خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار تحقیق در مورد جو بایدن و پسر او شده است. جو بایدن هم اکنون یکی از نامزدهای پیشتاز در عرصه رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی است.

دموکرات‌های کنگره آمریکا نیز به دنبال کشف این موضوع هستند که آیا آقای ترامپ و رودی جولیانی، وکیل شخصی او تلاش کرده‌اند با فشار بر دولت اوکراین اطلاعاتی کسب کنند که به انتخاب مجدد دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ کمک کند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه گفتگوی او با مقامات خارجی در چهارچوب‌های سیاسی متعارف صورت می‌گیرد، این اتهامات را رد کرده و آنها را تمسخرآمیز توصیف کرده است.

آقای ترامپ به شدت نسبت به طرح استیضاح معترض بوده و رفتارهای دموکرات‌ها را وحشیانه و آزارگرانه خوانده است. وی همچنین در واکنش به این ماجرا نیز شعار معروف خود «عظمت آمریکا را دوباره باز گردانید» را دوباره تکرار کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: دموکرات‌های بیکار و چپ‌های رادیکال به آمریکا آسیب می‌زنند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟