ترامپ به دنبال فردی که محتوای مکالمه او با زلنسکی را فاش کرد؛ آن جاسوس را پیدا کنید

ترامپ به دنبال فردی که محتوای مکالمه او با زلنسکی را فاش کرد؛ آن جاسوس را پیدا کنید
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید کسی که محتوای مکالمه او با رئیس جمهوری اوکراین را فاش کرده جاسوس است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به دنبال کسی است که محتوای مکالمه تلفنی او با ولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین را منتشر کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز و نیویورک تایمز، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه به کارمندان دفتر آمریکا در سازمان ملل ماموریت داده کسی که محتوای مکالمه تلفنی او با رئيس جمهوری اوکراین را منتشر کرده پیدا کنند.

آقای ترامپ ضمن سرزنش نیروهای اطلاعاتی همچنین مشاوران کاخ سفید به دلیل نقش آنها در درز خبر این مکالمه، گفته است که می‌خواهد بداند چه کسی این کار را انجام داده چراکه این کار نوعی «جاسوسی» و «خیانت» است.

رئیس جمهوری آمریکا که این سخنان را در جلسه‌ای خصوصی با مقامات دیپلماتیک ایالات متحده در نیویورک به زبان آورده، با اشاره به فرد افشاکننده گفته است: «اساسا این شخص هرگز این گزارش را ندیده است، هرگز شاهد این تماس نبوده است. او فقط چیزی شنیده، کار او نوعی جاسوسی است.»

آقای ترامپ در ادامه گفته است: «می‌دانید ما در گذشته چگونه با چنین اقداماتی برخورد می‌کردیم؟ ما به شیوه‌ای متفاوت از آنچه امروز می‌بینید با خیانت و جاسوسی رفتار می‌کردیم.»

یکی از حاضران در این جلسه، اظهارات آقای ترامپ را ضبط کرده و در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.

عصبانیت ترامپ از ماجرای افشای تماس تلفنی او با رئيس جمهوری اوکراین در حالی بالا گرفته که تلاش‌ها برای استیضاح او از سوی دموکرات‌ها به رهبری نانسی پلوسی جدی‌تر از قبل در حال پیگری است. از سوی دیگر دونالد ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها به نابودی حزب جمهوری‌خواه از آنها خواسته برای دفاع از حزب خود مقابل دموکرات‌ها بایستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد