یک سوم افراد تراجنسیتی‌ ساکن نیوزیلند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند

یک سوم افراد تراجنسیتی‌ ساکن نیوزیلند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از یک سوم ازافراد تراجنسیتی‌ِ شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که از دیدن پزشک در مقاطعی از زندگی خودداری کرده‌اند زیرا فکر می‌کنند با آنها بدرفتاری شده یا به آنها احترام گذاشته نمی‌شود.

آگهی

اولین مطالعه جامع در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی در جامعه نیوزیلند نشان می‌دهد حدود یک سوم افراد تراجنسیتی (ترنسجندر) در این کشور مورد تجاوز قرار گرفته‌اند اما فقط تعداد کمی از آنها به پزشک مراجعه کرده‌اند.

این مطالعه که روی نزدیک به ۱۲۰۰ نفر صورت گرفته نشان می‌دهد که افراد تراجنسیتی و کوئیر که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، دو برابر بیشتر از سایرین اقدام به خودکشی کرده‌اند.

این داده‌ها که به عنوان اولین نوع خود در این کشور جمع‌آوری و پردازش شده نشان‌ می‌دهد که افراد تراجنسیتی تقریبا سه برابر زنان نیوزیلندی خشونت جنسی را تجربه می‌کنند.

جک بایرن، یکی از محققان این طرح به خبرنگاران گفت: «اگر دنیا به شما بگوید [به دلیل گرایش جنسیتان] هیچ‌کس شما را دوست ندارد و برای شما ارزشی قائل نیست، فشار زیادی به شما وارد می‌شود و میزان آسیب پذیری شما افزایش می‌یابد.»

بیشتر بخوانید:

همچنین این بررسی نشان می‌دهد که حدود دو پنجم افراد تراجنسیتی و کوئیر در زندگی خود دست به خودکشی زده‌اند و نیمی از آنان گفته‌اند که در یکسال گذشته تلاش کرده‌اند خود را بکشند.

این بررسی نشان می‌دهد که تنها چهار درصد این افراد پس از تجاوز از پلیس درخواست کمک کرده‌اند.

بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته‌اند که از دیدن پزشک در مقاطعی از زندگی خودداری کرده‌اند زیرا فکر می‌کنند با آنها بدرفتاری شده یا به آنها احترام گذاشته نمی‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد که حدود ۷۱ درصد آنان دچار اضطراب و افسردگی هستند و این در حالی است که میزان افسردگی در کل جمعیت نیوزیلند تنها ۸ درصد است.

عمل‌های جراحی تغییر جنسیت در نیوزیلند قانونی است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود یک ششم روانپزشکان و روانشناسان تلاش کرده‌اند مراجعان تراجنسیتی خود را برخلاف میل آنها به انجام این عمل‌ها ترغیب کنند.

وضعیت خشونت جنسی و تجاوز درمیان دگرباشان چگونه است؟

خشونت جنسی بر همه افراد جمعیتی و افراد جامعه تأثیر می‌گذارد و افراد دگرباش (LGBTQ) از جمله همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسیتی‌ها و کوئیرها از آن مستثنی نیستند.

مطالعات نشان می‌دهد که دگرباشان خشونت جنسی را با نرخ‌های مشابه یا بالاتر نسبت به افراد دگرجنسگرا تجربه می‌کنند.

بررسی آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که:

  • ۴۴ درصد از زنان هم‌جنسگرا و ۶۱ درصد از زنان دوجنسگرا تجاوز، خشونت جسمی یا ضرب و شتم را از سوی شریک زندگیشان تجربه می‌کنند. این میزان در زنان دگرجنسگرا ۳۵ درصد است.
  • ۲۶ درصد از مردان هم‌جنسگرا و ۳۷ درصد از مردان دوجنسگرا تجاوز، خشونت جسمی یا ضرب و شتم را از سوی شریک زندگیشان تجربه می‌کنند. این میزان در مردان دگرجنسگرا ۲۶ درصد است.
  • ۴۶ درصد از زنان دوجنسگرا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند که این میزان در زنان دگرجنسگرا ۱۷ درصد و در زنان هم‌جنسگرا ۱۳ درصد است.
  • ۴۰ درصد از مردان هم‌جنسگرا و ۴۷ درصد از مردان دوجنسگرا خشونت جنسی غیر از تجاوز را تجربه کرده‌اند که این میزان در مردان دگرجنسگرا ۲۱ درصد است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که در درون جامعه دگرباشان، افراد تراجنسیتی و زنان دوجنسگرا بیش از سایرین قربانی خشونت جنسی و تجاوز هستند و در اغلب آنان این مساله از دوران کودکی آغاز می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد