رقابت عاشقان یک بازی ویدئویی ۳.۵ میلیون یورو نصیب موسسه پاستور کرد

رقابت عاشقان یک بازی ویدئویی ۳.۵ میلیون یورو نصیب موسسه پاستور کرد
Copyright عکس از AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رقابت عاشقان حرفه‌ای بازی ویدئویی «زد ایونت» ۳.۵ میلیون یورو نصیب موسسه پاستور کرد

آگهی

گردهمایی خیریه‌ با حضور عاشقان حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی ۳.۵ میلیون یورو نصیب موسسه پاستور کرد.

در جریان این گردهمایی ۵۴ ساعته که در سه روز پایانی هفته گذشته و با حضور انیماتورهای متخصص بازی‌های برخط ویدئویی در فرانسه برگزار شد، رکورد مبلغ جمع‌آوری شده برای امور خیریه از طریق مشارکت دوستداران بازی‌‌های ویدئویی شکسته شد.

این گردهمایی که «زِد ایونت» نام دارد، سومین مورد از این نوع اقدام خیریه بود که به ابتکار آدریان نوگرت معروف به «زراتور» و الکساندر داشری ملقب به «داش» از متخصصان طراحی و توسعه بازی‌های ویدئویی که اهل شهر مون‌پلیه فرانسه هستند، برگزار شد.

در این گردهمایی که ۵۵ متخصص بازی‌های ویدئویی در آن حضور داشتند، نام‌های شناخته شده‌ای از پلتفرم‌های پخش زنده ویدئو همچون یوتیوب و توییچ از جمله آنتوان دانیل، اسکوئیز و گوتاگا به چشم می‌خورد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز با انتشار توئیتی به تمجید از اقدام این ۵۵ نفر پرداخت و حرکت آنها را الهام‌بخش توصیف کرد.

موسسه پاستور یک بنیاد خصوصی و غیرانتفاعی است که ماموریت تلاش برای پیشگیری و درمان بیماری‌های عفونی را دنبال می‌کند. در رقابت سال گذشته دوستداران این بازی ویدئویی نیز کمی بیش از ۱ میلیون یورو برای کمک به سازمان پزشکان بدون مرز جمع‌آوری شد.

در جریان «زد ایونت» چندین بازیکن و انیماتور متخصص بازی‌های ویدئویی برخط، محتوایی زنده را با هم پخش می‌کنند و تماشاچیان و سایر بازیکنان را به حمایت از یک نهاد یا موسسه عام‌المنفعه تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید:چرا ثروتمندان فرانسه مانند بازسازی نوتردام به فقرا کمک نمی‌کنند؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیمرا؛ جشنواره بازی‌های خاص در ژاپن

بابانوئل‌های اسکی‌سوار در مراسم خیریه «یکشنبه سانتا»

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند