آمریکا برای حمایت از عربستان سعودی نیروی نظامی به منطقه اعزام می‌کند

آمریکا برای حمایت از عربستان سعودی نیروی نظامی به منطقه اعزام می‌کند
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا:«در پاسخ به درخواست پادشاهی سعودی، رئیس جمهوری اعزام نیروهای آمریکایی را تایید کردند که طبیعتا نیروهای دفاعی هستند و در درجه اول بر روی دفاع هوایی و موشکی متمرکز خواهند بود.»

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه با اعزام نیروهای نظامی آمریکا به منطقه خلیج فارس برای تقویت نیروهای دفاع هوایی و موشکی عربستان سعودی موافقت کرد.

پنتاگون این اقدام را «تدافعی» و اولین گام آمریکا در واکنش به حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی اعلام کرده است، حملاتی که واشنگتن ایران را مقصر آن می داند.

مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفت: «در پاسخ به درخواست پادشاهی سعودی، رئیس جمهوری اعزام نیروهای آمریکایی را تایید کردند که طبیعتا نیروهای دفاعی هستند و در درجه اول بر روی دفاع هوایی و موشکی متمرکز خواهند بود.»

وی همچنین گفته است که آمریکا تلاش می کند با تحویل سریعتر تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات عربی متحده توانایی این کشورها را در دفاع از خود تقویت کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز این تصمیم روز جمعه پنتاگون به معنای بسته شدن درهای هر گونه تصمیم قریب‌الوقوع برای حملات تلافی جویانه آمریکا به ایران ارزیابی می شود.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که چندین هزار نیرو به خلیج فارس اعزام نمی کند و تعداد نیروهای اعزامی متعادل خواهد بود.

دونالد ترامپ پیشتر در روز جمعه با اشاره به اینکه خویشتن‌داری او در عدم حمله نظامی به ایران نشانه «قدرت» اوست، گفته بود: «ساده ترین کاری که می توانم انجام دهم این است که بگویم: اوکی، بزنید. ۱۵ هدف عمده در ایران را نابود کنید. اما من دنبال این کار نیستم در حالی که می توانم.»

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که اعزام نیروهای آمریکایی به منطقه خلیج فارس می تواند به افزایش تنش ها در منطقه بیانجامد.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که در نظر دارد سیستم دفاع ضد موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای جنگنده بیشتری به منطقه ارسال کند. آمریکا همچنین در نظر دارد یک ناو هواپیمابر خود را بطور نامحدود در منطقه نگه دارد.

تنش‌ها در منطقه خلیج فارس در حالی افزایش پیدا کرده است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در حال حاضر در آمریکا به سر می برد و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز قرار است برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد راهی آمریکا شود.

با اینکه وزیر خارجه ایران گفته است در نیویورک جلسه وزرای خارجه کشورهای حاضر در برجام برگزار می شود با این حال به نظر نمی رسد ملاقاتی میان مقامات بلند پایه ایرانی و آمریکایی انجام شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است

یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا به فروش اسرار نظامی در ازای دریافت ۴۲ هزار دلار متهم شد

سلاح آمریکایی که یک کشتی را در کمتر از ۳۰ ثانیه به دو نیم می‌کند