شهروند آمریکایی به کمک به حزب‌الله برای انجام حملات تروریستی در خاک ایالات متحده متهم شد

شهروند آمریکایی به کمک به حزب‌الله برای انجام حملات تروریستی در خاک ایالات متحده متهم شد
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش «ان‌بی‌سی»، الکسی ساب ۴۲ ساله متهم است که از اوایل تا اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادیاز مکانهای دیدنی ایالات متحده از جمله مجسمه آزادی، کاخ سفید، ساختمان سازمان ملل متحد و فین‌وی پارک بوستون به عنوان اهداف احتمالی تروریستی عکس و فیلم می‌گرفته و با حزب‌الله در ارتباط بوده است.

آگهی

یک شهروند آمریکایی ساکن نیوجرسی به همکاری با حزب‌الله برای انجام حملات تروریستی در نقاط دیدنی آمریکا متهم شده است.

به گزارش «ان‌بی‌سی»، الکسی ساب ۴۲ ساله متهم است که از اوایل تا اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی (حدود سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) از مکانهای دیدنی ایالات متحده از جمله مجسمه آزادی، کاخ سفید، ساختمان سازمان ملل متحد و فین‌وی پارک بوستون به عنوان اهداف احتمالی تروریستی عکس و فیلم می‌گرفته و با گروه حزب‌الله در ارتباط بوده است.

مقامات می گویند که متهم از دهها مکان دیدینی در شهر نیویورک عکس و فیلم تهیه کرده و اطلاعاتی درباره این مکان‌ها برای «سازمان جهاد اسلامی» تهیه کرده است.

ویلیام سیونی رئیس دفتر اف‌بی‌آی نیویورک گفته است که اتهامات علیه الکسی ساب نشان دهنده «تلاش مداوم یک سازمان تروریستی پیشرفته بین‌المللی برای شناسایی اهدافی در داخل و خارج کشور، شناسایی نقاط آسیب پذیر و جمع آوری جزئیات مهم و مفید برای حملات آینده است.»

الکسی ساب پس از ۱۱ جلسه بازجویی جداگانه بوسیله اف‌بی‌آی که از بهار سال جاری آغاز شده بود، سرانجام در در ۹ ژوئیه با قرار بازداشت به زندان منتقل شد.

وی علاوه بر اتهامات مرتبط با تروریسم به تقلب در ازدواج در سال ۲۰۱۲ نیز متهم شده است.

مقامات آمریکایی می گویند که وی علاوه بر خاک آمریکا، در خارج از کشور نیز فعالیت داشته است؛ دادگستری آمریکا از جمله وی را به تلاش برای قتل مردی که او بعدا فهمیده که یک مظنون به جاسوسی برای اسرائیل بوده، متهم کرده است. به گزارش رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های مرتبط با این پرونده، آقای ساب اسلحه‌اش را به روی این مرد گرفته است و دوباره ماشه را چکانده است اما اسلحه شلیک نکرده است.

به گفته مقامات آمریکایی الکسی ساب در سال ۱۹۹۶ به حزب‌الله پیوسته و در سال ۱۹۹۹ بوسیله این گروه آموزش دیده است. آموزش‌های او از جمله کار با سلاح گرم و نارنجک را شامل می شده است. او همچنین در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ آموزش کار با مواد منفجره را در لبنان گذارنده است.

الکسی ساب بطور قانونی در نوامبر سال ۲۰۰۰ وارد آمریکا شده است و در سال ۲۰۰۸ شهروند آمریکا شده است.

جدی‌ترین اتهامی که علیه او مطرح است می تواند برای وی حداکثر تا ۲۵ سال زندان به همراه داشته باشد و اگر تمامی اتهامات علیه ثابت شود، الکسی ساب ممکن است به ۱۰۰ سال زندان محکوم شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حسن نصرالله: آمریکا می‌داند که جنگ محدود به مرزهای ایران نمی‌شود

استقبال عربستان از رویکرد تازه بریتانیا در قبال حزب‌الله لبنان

یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب‌الله در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت