وزیر خارجه فرانسه: دلیلی ندارد درخواست پناهندگی اسنودن را بپذیریم

وزیر خارجه فرانسه: دلیلی ندارد درخواست پناهندگی اسنودن را بپذیریم
Copyright 
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ادوارد اسنودن روز دوشنبه در مصاحبه ای با رادیو «فرانس انتر» گفته بود «خیلی علاقمند است» که فرانسه به او پناهندگی سیاسی بدهد تا بتواند از روسیه به فرانسه نقل مکان کند.

آگهی

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در واکنش به درخواست مجدد ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات محرمانه «آژانس امنیت ملی آمریکا»، برای دریافت پناهندگی سیاسی از فرانسه گفت که دلیلی وجود ندارد که فرانسه نظرش را درباره این درخواست تغییر دهد.

وزیر خارجه فرانسه درباره این درخواست گفت: «در این لحظه، این تقاضایی است که از طریق رسانه‌ها مطرح شده است. ارزیابی فرانسه این است که اعطای پناهندگی به او مناسب نیست. من در حال حاضر نه از نقطه نظر سیاسی و نه قضایی دلیلی برای تغییر آن نمی بینم.»

ادوارد اسنودن روز دوشنبه در مصاحبه ای با رادیو «فرانس انتر» گفته بود خیلی دوست دارد که فرانسه به او پناهندگی سیاسی بدهد تا بتواند از روسیه به فرانسه نقل مکان کند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه در سال ۲۰۱۳ درخواست پناهندگی سیاسی اسنودن را به این بهانه که او در خاک فرانسه حضور ندارد، رد کرده بود.

با این حال فرانسه از سال ۱۹۴۶ تاکنون دستورالعمل حفاظت ویژه‌ای را همچون یک قاعده قانونی اجرا کرده است که بر اساس آن «تمام افرادی که به دلیل اقدامات‌شان به نفع آزادی مورد سرکوب قرار گرفته‌اند» می توانند طبق این قاعده پناهندگی کسب کنند، بدون آنکه در این دستورالعمل صحبتی از حضور فرد در خاک فرانسه باشد.

نیکول بلوبه وزیر دادگستری فرانسه همچون ناتالی لوزو نماینده پارلمان اروپا و حامی امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته‌اند که با استفاده از این دستورالعمل برای اعطای پناهندگی به اسنودن موافق‌اند چرا که او به انسانیت خدمت کرده است.

ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ مجموعه‌ای از اسناد محرمانه را منتشر کرد که حاکی از شنود و جاسوسی وسیع و غیرقانونی «آژانس امنیت ملی آمریکا» از شهروندان آمریکایی و همچنین شنود گفتگوهای رهبران کشورهای متحد با آمریکا بود.

اسنودن روز سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر کتاب خاطراتش را با عنوان «Permanent Record» منتشر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادوارد اسنودن به فرانسه نسبت به استفاده از واتس‌اپ هشدار داد

اسنودن: فیسبوک به یک شرکت اطلاعاتی تبدیل شده است

دادگاه عالی سوئد با استرداد روزنامه‌نگار ترک‌تبار به ترکیه مخالفت کرد