گردشگری در میان نمادهای آنگولا؛ آبشار ۱۰۵ متری و گوزن سیاه آفریقایی

گردشگری در میان نمادهای آنگولا؛ آبشار ۱۰۵ متری و گوزن سیاه آفریقایی
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«به‌خاطر طبیعت و حیات وحش غنی، امکان گردشگری بالایی داریم. امکان اسکی روی آب، کوهنوردی، صخره‌نوردی و ماهیگیری تفریحی برای گردشگران هست.»

آگهی

این برنامه تجارت در آنگولا به نماد ملی این کشور، یعنی آبشار کالاندولا و نیز دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌پردازد.

آبشار عظیم رود لوکالا، با بلندایی بیش از یکصدمتر فقط یکی از زیبایی‌های طبیعی منطقه مالانژ است. منطقه‌ای که می‌تواند با سرمایه‌گذاری درست در آینده به معدن طلای گردشگری این کشور تبدیل شود.

فرانسیسکو، صاحب هتل محلی در کنار آبشار معتقد است که امکان گردشگری بالاست، و ایجاد رقابت در این زمینه مفید خواهد بود.

فرانسیسکو می‌گوید‌: «سرمایه‌گذاری در این منطقه برای دیگر سرمایه‌گذاران مفید است، تا اینجا یه یک مقصد واقعی گردشگری تبدیل بشود و به‌جای یک هتل چهار یا پنج هتل داشته باشیم.»

به تلگرام یورنیوز فارسی بپیوندید

تنداب‌های رودخانه کوانزا در پیرامون شهر مالانژ بسیار تماشایی هستند. پدراس نگراس یا «سیاه صخره‌ها» در منطقه مالانژ نیز جزو جاذبه‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود، اینجا جایی است که نیروهای ملکهٔ آنگولا در قرن ۱۷ ام با سربازان استعمارگر پرتغالی جنگیدند.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه،‌ می‌توان از دریاچه سد لواکا نام برد که عمق آن به ۱۵۰ متر می‌رسد و ۳۰ کیلومتر درازا دارد.

مونو کاتوسه‌وانا، ناظر اجرایی این سد می‌گوید‌‌: «ما به خاطر طبیعت و حیات وحش غنیِ این منطقه، امکان گردشگری بالایی داریم که کاملا بکر است. امکان اسکی روی آب، کوهنوردی، صخره‌نوردی و ماهیگیری تفریحی برای گردشگران هست.»

در پارک ملی کانگاندالا از گوزن سیاه آفریقایی محافظت می‌شود؛ گونه‌ای کمیاب که تصویرش را به شکل نمادین روی خطوط هواپیمایی و نیز پیراهن تیم ملی فوتبال این کشور می‌توان دید.

پدرو واز پینتو ۱۶ سال است که گردشگران را برای تماشای این جانوران زیبا که تنها چند صد رأس از آنها باقی مانده، به صحرا می آورد.

دشت «کانگان‌دالا» ظرفیت عظیمی برای گردشگری انبوه دارد، بسیار مهم است که بتوان گوزن سیاه آفریقایی را به همگان نشان داد،‌ از بچه‌های مدرسه گرفته، تا گردشگران و مقامات تصمیم‌گیر. پینتو معتقد است دشت لواندو، با یک میلیون هکتار وسعت، قابلیتهای بسیاری دارد.

او می‌گوید: «اینجا رودهای عریض وحیواناتی نظیر اسب آبی و شیر دارد که برای گردشگری طبیعت بسیار جذاب است، بخصوص برای کسانی که می‌خواهند بیایند و مدتی زندگی حیوانات را پیگیری کنند.»

گشت و گذار در منطقه مالانژ نشان می‌دهد که این منطقه طلای نابی است برای صنعت گردشگری. 

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

آنگولا؛ طراحی که تاریخ آفریقا را با زبان مد و رنگ روایت می‌کند

تسهیل سرمایه‌گذاری؛ یاری‌گر رشد اقتصادی آنگولا