مقام آمریکایی: حمله به عربستان با موشک کروز از ایران انجام شد

مقام آمریکایی: حمله به عربستان با موشک کروز از ایران انجام شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته این مقام آمریکایی، ایالات متحده در حال آماده سازی پرونده ای با استفاده از مدارک خود برای ارائه در نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

آگهی

آمریکا اطمینان یافته است که حمله روز شنبه گذشته به تاسیسات نفتی عربستان از خاک ایران و به وسیله موشک های کروز انجام شده است.

یک مقام آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر تاکید کرد که سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده داده هایی در اختیار دارند که مبداء موشک های پرتاب شده را نشان می دهد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش شود همچنین استفاده از موشک های کروز در این حمله را تائید کرد. وی از اعلام شمار موشک های استفاده شده در حمله روز شنبه خودداری کرد.

به گفته او ایالات متحده در حال آماده سازی پرونده ای با استفاده از مدارک خود برای ارائه در نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. آمریکا در این پرونده قرار است شواهد پرتاب موشک کروز از ایران به سوی تاسیسات نفتی عربستان را ارائه کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت که به نظر می رسد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است. این در حالی است که نیروهای حوثی یمن مسئولیت حمله روز شنبه را پذیرفته اند.

شبکه «سی ان ان» به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده است که موشک های شلیک شده به سوی تاسیسات نفتی عربستان از یک پایگاه ایرانی در نزدیکی مرز عراق شلیک شدند. بنا به این گزارش در این حمله از پهپاد و موشک های کروز که در ارتفاع پایین پرواز می کردند استفاده شده است.

در این گزارش آمده است که این موشک ها پیش از اصابت به اهداف خود از آسمان جنوب عراق و حریم هوایی کویت عبور کردند. پرواز این موشک ها و پهپادها در ارتفاع پایین در جنوب عراق و حریم هوایی کویت می توان نشان دهنده تلاش عاملان حمله برای جلوگیری از رهگیری موشک ها و پهپادها به وسیله رادارهای عربستان و آمریکا در منطقه باشد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور برای بررسی پاسخ ایالات متحده به حمله روز شنبه در حال سفر به عربستان است. قرار است وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با مقامات سعودی در جده راهی ابوظبی شود و با محمد بن زاید گفتگو کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه عربستان: ریاض قادر است به هر حمله‌ای به تاسیساتش، فارغ از منشا تهاجم پاسخ دهد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم