دوترته برای تحویل صدها زندانی آزاد شده در فیلیپین جایزه تعیین کرد

دوترته برای تحویل صدها زندانی آزاد شده در فیلیپین جایزه تعیین کرد
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قانونی که سال ۲۰۱۴ در فیلیپین به تصویب رسید این امکان را برای زندانیان فراهم می کند که در صورت داشتن رفتار مناسب زودتر از موعد مقرر از حبس خارج شوند.

آگهی

رئیس جمهوری فیلیپین در ادامه رویکرد و رفتارهای عجیب و غیر قابل پیش‌بینی خود خواستار بازگرداندن تعدادی از زندانیان آزاد شده به بازداشتگاه‌ها شد که به جرائمی از قبیل تجاوز و قتل متهم شده بودند.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد هزار و ۷۰۰ زندانی که به تازگی به دلیل رفتار مناسب از حبس رها شده بودند باید به زندان بازگردانده شوند. این تصمیم پس از طرح مباحثی در باره نحوه آزادی این افراد و شک و تردیدهای مربوط به قانونی بودن این اقدام اتخاذ شده است.

آقای دوترته که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت تاکید کرد که این زندانیان تنها پانزده روز مهلت دارند تا خود را به بازداشتگاه‌های مربوطه معرفی کنند، در غیر این صورت به عنوان مجرم فراری تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهوری فیلیپین در ادامه با تایید اینکه این تعداد زندانی آزاد شده به دلیل ارتکاب جرائمی چون تجاوز و قتل حبس شده بودند، خطاب به این افراد گفت: «اگر جای شما بودم خودم را خیلی زود به نزدیک‌ترین پاسگاه پلیس یا پایگاه نظامی معرفی می‌کردم.»

آقای دوترته سپس افزود که جایزه‌ای برای تحویل افرادی که خودشان را معرفی نکنند تعیین شده به این نحو که برای هر یک از آنها، زنده یا مرده، یک میلیون پزو پرداخت می‌شود.

رودریگو دوترته همچنین خواستار استعفای رئیس زندان شد و وی را به نافرمانی از دستور صادر شده مبنی بر آزاد نکردن مرتکبان «جرائم نفرت‌انگیز» متهم کرد.

قانونی که سال ۲۰۱۴ در فیلیپین به تصویب رسید این امکان را برای زندانیان فراهم می‌کند که در صورت داشتن رفتار مناسب زودتر از موعد مقرر از حبس خارج شوند.

این قانون پس از انتشار خبر آزادی پیش از موعد یک شهردار سابق که به تجاوز و قتل دو دانشجوی دختر در سال ۱۹۹۳ محکوم شده بود و موجی از انزجار عمومی در فیلیپین را به همراه داشت با مخالفت‌های گسترده روبرو شد به نحوی که قانونگذاران فیلیپینی اکنون مشغول بررسی و موشکافی بیشتر برای اصلاح آن هستند.

گفته می‌شود بیش از دو هزار زندانی محکوم به حبس ابد پیش از این به موجب همین قانون در آستانه آزادی از زندان‌های فیلیپین قرار داشتند اما حکم نهایی ترخیص آنها توسط وزارت دادگستری تایید نشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید دوترته به «اعلام جنگ» به کانادا بر سر زباله

کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل: دوترته به معاینه روانی نیاز دارد

وضعیت زندان‌های ایتالیا؛ دولت دست‌راستی ملونی اعتصاب غذا را جرم‌انگاری می‌کند