سالوینی از ورود کشتی نجات «آلان کردی» به آب‌های ایتالیا جلوگیری کرد

سالوینی از ورود کشتی نجات «آلان کردی» به آب‌های ایتالیا جلوگیری کرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از پهلو گرفتن یک کشتی نجات حامل مهاجران در سواحل این کشور جلوگیری کرد.

آگهی

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از پهلو گرفتن یک کشتی نجات حامل مهاجران در سواحل این کشور جلوگیری کرد.

رهبر حزب راست افراطی لگا، با صدور یک فرمان اجرایی دستور داد از ورود کشتی «آیلان کردی» که توسط سازمان غیر دولتی آلمانی «چشم دریا» (Sea-Eye) هدایت می‌شود، به آب‌های ایتالیا جلوگیری شود.

در این کشتی، ۱۳ مهاجر حضور دارند و در یک هفته اخیر این بار دوم است که از پهلو گرفتن کشتی‌های نجات مهاجران در ایتالیا جلوگیری می‌شود.

ائتلاف ۱۴ ماهه جنبش پنج ستاره و حزب دست‌راستی لگا بعد از اختلاف میان نخست وزیر ایتالیا و ماتئو سالوینی، وزیر کشور، ۱۰ روز پیش به پایان راه خود رسید.

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا روز پنجشنبه ۲۹ اوت آقای کونته را مسئول تشکیل دولت ائتلافی جدید ایتالیا کرد. آقای ماتارلا پس از آنکه دو حزب دموکراتیک و جنبش ۵ ستاره اعلام کردند برای تشکیل دولت ائتلافی با یکدیگر به توافق رسیدند به کونته ماموریت داد تا دولت تازه خود را تشکیل دهد.

سالوینی در تلاش برای ایجاد شکاف بین جنبش پنج ستاره و حزب دموکراتیک است. وی گفت که ائتلاف جدید به ممنوعیت پهلو گرفتن قایق مهاجرانی که از آفریقا می‌آیند پایان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اگر حزب دموکراتیک می‌خواهد درها را باز کند و تجارت مهاجرت غیرقانونی را از سر گیرد باید آن را به ایتالیایی‌ها بگوید
ماتئو سالوینی
وزیر کشور ایتالیا

ماره جونیو کشتی نجات دیگری است که هفته گذشته به آن اجازه داده شد از ۱۰۰ مهاجری که نجات داده است تنها ۶۶ نفر به جزیره جنوبی لامپدوزا ایتالیا منتقل شوند اما ۳۴ نفر همچنان در کشتی سرگردان هستند. رم تنها موافقت کرد که زنان، کودکان و افراد مریض از کشتی منتقل شوند اما ممنوعیت ورود این کشتی در آب‌های ایتالیا را لغو نکرد.

موسسه خیریه «مدیترانه» که هدایت این کشتی را برعهده دارد، روز شنبه تاکید کرد که شرایط کشتی «دشوار» است و آن‌ها با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.

سالوینی روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «اگر حزب دموکراتیک می‌خواهد درها را باز کند و تجارت مهاجرت غیرقانونی را از سر گیرد باید آن را به ایتالیایی‌ها بگوید.»

جنبش پنج ستاره و حزب دموکرات در حال مذاکره برای تشکیل دولت هستند. اگر آن‌ها این هفته برای تشکیل دولت به توافق نرسند، پیش‌بینی می‌شود که رئیس جمهور پارلمان را منحل و تاریخ برگزاری انتخابات جدید را اعلام کند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنبش پنج ستاره و حزب دموکرات ایتالیا برنامه دولت ائتلافی آینده را اعلام کردند

کشتی نجات پناهجویان به اسم کودک خردسال غرق شده در دریای اژه نامگذاری شد

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر