جودو قهرمانی جهان؛ ژاپن قهرمان رقابت‌های تیمی شد

جودو قهرمانی جهان؛ ژاپن قهرمان رقابت‌های تیمی شد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیم جودو ژاپن موفق شد در دیدار پایانی فرانسه را شکست دهد و جام قهرمانی را در خانه نگه دارد.

آگهی

مسابقات تیمی، پایان بخش رقابت‌های جودو قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در توکیو بود. 

دیدار فینال بین تیم‌های ژاپن و فرانسه برگزار شد. برای تماشای این مسابقه، شینزو آبه هم به سالن آمده بود تا از نزدیک شاهد قهرمانی احتمالی ورزشکاران کشورش باشد. 

نخستین رقابت در سنگین وزن برگزار شد و کاگئورا کوکورو موفق شد سیریل ماره را شکست دهد و اولین پیروزی را برای ژاپن به دست آورد. 

 در ادامه یوشیدا تسوکاسا قهرمان سال ۲۰۱۸ در وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف سارا لئونی رفت. جودوکار فرانسوی با اجرای فن اوستو گاری توانست در مقابل طرفداران ژاپنی، حریف خود را شکست دهد تا نتیجه مسابقه ۱-۱ دنبال شود. 

سومین دیدار، بین اونو شوهی و ژولیام چاینی برگزار شد. ورزشکار ژاپنی برای پیروزی کار چندان دشواری نداشت. اونو ابتدا با یک وازاری از حریف پیش افتاد و در ادامه با یک فن تومه ناگو، موفق شد ژاپن را در نتیجه کلی ۲-۱ جلو بیندازد . 

مبارزه چهارم بین آرای چیزورو و ماری اوه گایه در وزن ۷۰ کیلوگرم برگزار شد. پیروز این مسابقه هم ژاپن بود و چیزورو توانست با امتیاز ایپون حریف فرانسوی را شکست دهد.

مبارزه پنجم بین الکس کلرژت و مورائو سانشیرو می‌توانست قهرمانی ژاپن را قطعی کند. در این مسابقه حساس که بعد از ۵ دقیقه به امتیاز طلایی رسید، این کلرژت بود که موفق شد سانشیرو را شکست دهد و امیدهای فرانسه برای قهرمانی را زنده نگه دارد.

اما مبارزه ششم، تکرار فینال وزن ۷۰ کیلوگرم در همین تورنمنت بود. جایی که هامادا برای انتقام شکست سه روز قبل به مصاب مالونگا رفت. جودوکار ژاپنی در این مسابقه موفق شد ضمن جبران شکست سه روز قبل، قهرمانی ژاپن را در فینال رقابت‌های تیمی قطعی کند.

در پایان این ژاپن بود که موفق شد با نتیجه کلی ۴-۲ فرانسه را شکست دهد و به مقام قهرمانی دست یابد. 

به این ترتیب ژاپن با کسب عنوان قهرمانی خود را برای مسابقات سال آینده آماده خواهد کرد. جایی که باید رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو را میزبانی کند. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو قهرمانی جهان؛ سامورایی‌ها در روز هفتم خوش درخشیدند

سعید مولایی قهرمان جودوی ایران در آلمان درخواست پناهندگی داد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید