دونالد توسک: مبادا در آینده از جانسون با نام «آقای بدون توافق» یاد کنند

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا
دونالد توسک، رئیس شورای اروپا Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خروج پرزیان یا آرام و دوستانه بریتانیا از اتحادیه اروپا و حتی برگزاری مجدد همه‌پرسی برکسیت و احتمال ماندن در اتحادیه از گزینه‌های پیش‌روی بریتانیایی‌هاست.

آگهی

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا که برای شرکت در چهل و پنجمین اجلاس گروه ۷ در فرانسه به سر می‌برد گفت تمایل ندارد بر سر «خروج بدون توافق» بریتانیا از اتحادیه اروپا با مقام‌های لندن همکاری کند.

آقای توسک روز شنبه، ۲ شهریور در یک نشست خبری در شهر بیاریتز در مورد رویکرد نخست وزیر جدید بریتانیا به برکسیت گفت: «تنها چیزی که من تمایل ندارم درباره‌اش همکاری کنم برکسیت بدون توافق است. من همچنان فکر می‌کنم نخست وزیر جانسون مایل نیست که نامش در تاریخ به عنوان "آقای بدون توافق" ثبت شود.»

رئیس شورای اروپا در عین حال ابراز تمایل کرد که در جریان دیدار با بوریس جانسون در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز پیشنهادهای او برای پرهیز از برکسیت بدون توافق را نیز بشنود.

آقای توسک گفت: «ما منتظر شنیدن پیشنهادهایی از جمله در مورد ایرلند هستیم که عملی و واقع‌گرایانه و نیز قابل پذیرش برای همه کشورهای عضو باشد و می‌خواهیم بدانیم دولت بریتانیا کی آماده است تا این پیشنهادها را روی میز بگذارد.»

بیشتر بخوانید:

سرنوشت برکسیت سه سال پس از رأی آری مردم بریتانیا به همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا، همچنان نامعلوم است و بحران سیاسی بر سر این مسئله در بریتانیا هنوز جریان دارد.

تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به عنوان تاریخ نهایی و قطعی خروج بریتانیا از اتحادیه اعلام شده اما هنوز سایه تردید در این زمینه بر سر این جزیره گسترده است.

خروج پرزیان یا آرام و دوستانه بریتانیا از اتحادیه اروپا و حتی برگزاری مجدد همه‌پرسی برکسیت و احتمال ماندن در اتحادیه از گزینه‌های پیش‌روی بریتانیایی‌هاست.

سران کشورهای اروپایی حاضر در نشست گروه ۷، یعنی آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و دونالد توسک در مقام رئیس شورای اروپا، در حاشیه این نشست به گفتگو خواهند نشست تا شاید به یک جمع‌بندی برسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه «برکسیت بدون توافق» را محتمل ترین سناریو دانست

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»

شکاف در گروه ۷؛ فرانسه با طرح آمریکا برای فروش اموال توقیف‌شده روسیه مخالفت کرد