کمیسیون اروپا: موضع کشورهای اروپایی درباره برکسیت یکپارچه است و تغییری نکرده است

کمیسیون اروپا: موضع کشورهای اروپایی درباره برکسیت یکپارچه است و تغییری نکرده است
Copyright عکس از خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی کمیسیون اروپا، در حالی که رسانه های بریتانیایی روز جمعه از کسب توافق ضمنی بوریس جانسون با رهبران آلمان و فرانسه خبر دادند، اعلام کرد که موضع کشورهای اروپایی تغییری نکرده است و همه کشورها درباره مفاد مذاکرات برکسیت هم نظر هستند.

آگهی

یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری روز جمعه اعلام کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره مفاد آخرین توافق با بریتانیا اتفاق نظر دارند و خواهان پایبندی تمام کشورها به این توافق هستند.

این واکنش رسمی کمیسیون اروپا در حالی است که برخی از رسانه های بریتانیایی اعلام کرده بودند که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا موفق شده است نظر دو رهبر فرانسه و آلمان را برای تجدیدنظر در مذاکرات برکسیت خصوصا برسر پشتوانه مرزی ایرلند جلب کند.

به گفته کمیسیون اروپا «نگاه تمام کشورهای اروپایی عضو اتحادیه نسبت به برکسیت کاملا یکپارچه و واحد است و تغییری در مواضع قبلی روی نداده است.»

همزمان روز جمعه سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت که «نوبت به بریتانیا رسیده است تا با طرح یک پروژه مشخص درباره پشتوانه مرزی ایرلند این موضوع را به گفتگو بگذارد.» استفان سیبرت اضافه کرد کمیسیون اروپا درباره تمام پیشنهادهای احتمالی بریتانیا گفتگو خواهد کرد.

آقای جانسون که در دو روز گذشته در اولین سفر رسمی خود به آلمان و فرانسه رفته بود نتوانست آن چنان که از واکنش آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون، مشخص شده است، به نتایج دلخواه خود برسد.

نخست وزیر بریتانیا قصد داشت رهبران مهم ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برای حذف پشتوانه مرزی ایرلند قانع کند که نهایتا دست خالی به لندن بازگشت.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد