استعفای مجریان بصورت زنده و پایان تنها شبکه غیردولتی و مستقل گرجستان

استعفای مجریان بصورت زنده و پایان تنها شبکه غیردولتی و مستقل گرجستان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو مجری شبکه روستاوی دو، تنها شبکه مستقل غیردولتی گرجستان، بصورت زنده برای همیشه با مخاطبان خداحافظی کردند.

آگهی

ویدئویی استعفای دو مجری و تعطیلی یکی از شبکه های منتقد دولت گرجستان در شبکه های اجتماعی خبرساز شد. شبکه روستاوی دو گرجستان در پی انتقادات علیه دولت و با تغییر مالک آن برای همیشه تعطیل شد.

دو مجری این شبکه دیانا جوجوا و میخاییل سسیاشویلی پس از اجرای برنامه خود، استعفا و پایان برنامه های تلویزیون را با چهره هایی نگران و مضطرب اعلام می کنند. آخرین جملات میخاییل سسیاشویلی خطاب به مخاطبان این شبکه گرجی این است: «برای ۱۳ سال در کنار شما بودم و امروز بسیار نگران و مضطرب تر از اولین روز کاری خود در این شبکه هستم چرا که باید برای همیشه با شما خداحافظی کنیم.»

بسیاری از خبرنگاران پرسابقه و مشهور این شبکه پیش تر توسط مالک جدید از کارخود برکنار شده بودند. این شبکه در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و یکی از مهم ترین رسانه های منتقد دولت در این کشور و تنها شبکه تلویزیونی غیردولتی محسوب می شد.

روستاوی۲ پرمخاطب ترین شبکه گرجستان بود.

یکی از خبرنگاران این شبکه به یورونیوز گفته است که روستاوی۲ تنها شبکه حامی غرب و منتقد روسیه در گرجستان بود. انجمن های مختلف صنفی روزنامه نگاران در سراسر جهان به تعطیلی و فشار دولت گرجستان روی روزنامه نگاران آزاد و مستقل اعتراض کرده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بدترین کشورهای اروپا از لحاظ آزادی رسانه کدامند؟

ساکاشویلی از زندان گرجستان: ورود تفلیس به اتحادیه اروپا تنها راه بقای ما در مقابل روسیه است

تفلیس، اوکراین را به طراحی و حمایت از یک کودتا در گرجستان متهم کرد