یونان: کشتی ایرانی بزرگتر از آن است که بتواند وارد بنادر ما شود

یونان: کشتی ایرانی بزرگتر از آن است که بتواند وارد بنادر ما شود
Copyright REUTERS/Jon Nazca
نگارش از Persian test10
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت یونان می گوید نفت کش ایرانی به حدی بزرگ است و وزن بالایی دارد که نمی تواند در هیچکدام از بنادر این کشور پهلو بگیرد.

آگهی

یک مقام دولت یونان روز چهارشنبه گفت که نفتکش آدریان دریا (گریس-۱ سابق) به‌ دلیل اندازه بزرگ خود نمی تواند در بنادر این کشور پهلو بگیرد.

میلتیادیس وارویتسیوتیس، وزیر مشاور در امور خارجه یونان یونان گفت: «نفتکشی که از نوع "وی ال سی سی" است و ۱۳۰ هزار تن نفت حمل می کند و مقصد خود را کالاماتا اعلام کرده است بسیار بزرگتر از آن است که بتواند در بنادر یونان لنگر بیاندازد.»

به ابرنفتکش هایی که ظرفیت بالای حمل نفت را دارند «وی ال سی سی» (very large crude carrier) گفته می شود.

وزیر مشاور در امور خارجه یونان تاکید کرد که آتن «به هیچ وجه» مایل نیست انتقال نفت به سوریه را تسهیل کند. به گفته این مقام دولت یونان این کشور از سوی ایالات متحده آمریکا که به دنبال توقیف مجدد این ابرنفتکش است «تحت فشار» قرار دارد. وی اظهار داشت: «مقامات آمریکایی پیام های روشنی [در این زمینه] ارسال کرده اند.»

ابرنفتکش آدریان دریا روز یکشنبه جبل الطارق را به مقصد بندر کالاماتا ترک کرد. دولت محلی جبل الطارق این ابرنفتکش را در روز چهارم ژوئیه (۱۳ تیر) توقیف کرده بود.

بندر کالاماتا در جنوب شبه جزیره پلوپونز و در ۲۵۰ کیلومتری آتن قرار دارد.

داده‌های کشتیرانی نشان می دهد که ابرنفتکش آدریان دریا هم اکنون در نزدیکی بندر وهران الجزایر قرار دارد و با سرعتی بسیار کم در حال حرکت است.

پیش بینی می شود آدریان دریا با سرعت کنونی خود روز ۲۵ اوت (سوم شهریور) به بندر کالاماتا برسد.

وزیر مشاور در امور خارجه یونان گفته است که آتن در صورتی که ابرنفتکش آدریان دریا وارد آب های سرزمینی این کشور شود تنها می تواند در نزدیکی سواحل یونان لنگر بیاندازد. به گفته وی دولت یونان در صورت وقوع چنین رویدادی شرایط را در آن زمان بررسی خواهد کرد.

رسانه های یونان از احتمال پهلوگیری ابرنفتکش آدریان دریا در بنادر یونان به عنوان «آزمونی» برای دولت جدید این کشور یاد می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سکوت بریتانیا و جبل الطارق درباره صدور حکم توقیف «گریس۱» از سوی آمریکا

رسانه محلی در جبل الطارق: «گریس ۱» احتمالا تا یکشنبه حرکت نخواهد کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد