حوثی‌های یمن: به پالایشگاه و انبار نفت شَیبَه عربستان حمله کردیم

حوثی‌های یمن: به پالایشگاه و انبار نفت شَیبَه عربستان حمله کردیم
Copyright REUTERS/Ahmed Jadallah
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حوثی‌ها که کنترل صنعا، پایتخت یمن و بسیاری از مناطق پرجمعیت این کشور را در دست دارند در ماه‌های اخیر حملات خود را علیه تاسیسات نظامی و اقتصادی عربستان سعودی افزایش داده‌اند.

آگهی

تلویزیون «المسیره»، ارگان حوثی‌های یمن روز شنبه اعلام کرد که این گروه با پهپاد به تاسیسات نفتی عربستان در «شَیبَه» حمله کرده‌اند.

سخنگوی حوثی‌ها گفت که این تاسیسات شامل یک پالایشگاه و انبار نفت است اما به زمان حمله اشاره نکرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی در صنعت نفت و گاز عربستان اعلام کرد که به دنبال حمله پهپادی حوثی ها آتش سوزی «جزئی» در تاسیسات گازی روی داده است. به گفته این منبع این آتش سوزی تاثیری بر تولید نفت نگذاشته است.

این منبع افزوده است که این حمله «به احتمال زیاد» به وسیله سه پهپاد انجام شده است. بنا به همین گزارش در این حمله پهپادی به کسی آسیبی نرسیده و حریق نیز مهار شده است.

خالد فالح، وزیر انرژی عربستان نیز اعلام کرد که هدف حوثی ها از حمله به تاسیسات نفتی عربستان «عرضه جهانی نفت» بوده است. شرکت آرامکو نیز در بیانیه ای تاکید کرد که حمله پهپادی روز شنبه تاثیری بر فعالیت های نفتی عربستان نگذاشته است. 

پالایشگاه شیبه که در شرق عربستان و در نزدیکی مرز امارات متحده عربی واقع شده زیر مجموعه آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان است. این کشور نخستین صادرکننده نفت در جهان است.

حوثی‌ها که کنترل صنعا، پایتخت یمن و بسیاری از مناطق پرجمعیت این کشور را در دست دارند در ماه‌های اخیر حملات خود را علیه مواضع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی افزایش داده‌اند.

عربستان و برخی از کشورها ایران را به حمایت از حوثی‌ها و فراهم کردن اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی برای آنان متهم می‌کنند.

گرچه ایران تا کنون این اتهام را به صورت رسمی نپذیرفته است اما گروهی به نمایندگی از رهبران حوثی‌های یمن روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه (۱۴ اوت) در تهران با علی خامنه‌ای، رهبر ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌های یمن از حمله پهپادی به دو فرودگاه در عربستان خبر دادند

حوثی‌ها: نیروگاه برق جیزان عربستان را با موشک کروز هدف گرفتیم

سنتکام: حوثی‌ها پهپاد ایالات متحده را در یمن با کمک ایران ساقط کردند