آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها در یونان، آتن را در هاله‌ای از دود فروبرد

آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها در یونان، آتن را در هاله‌ای از دود فروبرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های جزیره ائوبویا در دریای اژه و در ۱۱۰ کیلومتری آتن، این شهر در هاله‌ای از دود فرو رفته است.

آگهی

در پی آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های یونان، شهر آتن پایتخت این کشور در هاله‌ای از دود فرو رفته است.

آتش‌سوزی که اکنون با بادهای شدید وسعت یافته است جنگل‌های جزیره ائوبویا در دریای اژه و در ۱۱۰ کیلومتری آتن را طعمه خود کرده است و مقامات یونان آماده می‌شوند تا عملیات تخلیه ساکنان از روستاها و شهرک‌های اطراف را انجام دهند.

بیش از ۱۲۰ آتش‌نشان در حال تلاش برای فرونشاندن آتش در جنگل‌های جزیره ائوبویا هستند. این جزیره دومین جزیره بزرگ یونان به شمار می‌رود.

تا کنون مجروحی از این رخداد گزارش نشده است و آتش‌نشانان انتظار دارند با کاهش شدت وزش باد بتوانند آتش را به طور کامل اطفا کنند.

شهر آتن در اثر آتش سوزی اخیر جنگل ها در هاله ای از دود فرو رفته است

در پی فرا رسیدن فصل تابستان و آتش‌سوزی‌های موسمی شمار زیادی از مناطق یونان در حالت هشدار قرار گرفته‌اند و آتش‌نشانان تنها در سه روز اخیر ۱۸۲ مورد آتش‌سوزی را فرونشانده‌اند.

سال گذشته آتش‌سوزی‌های مشابه در منطقه ماتی آتن جان بیش از صد نفر را گرفت. وقوع آتش‌سوزی‌ها پیشتر در سال ۲۰۰۷ نیز ۶۵ نفر را کشته و هزاران هکتار جنگل را ویران کرده بود.

با پیش‌بینی ادامه گرمای هوا در روزهای آتی، سازمان امداد و نجات یونان تمامی فعالیت‌ها در محدوده پارک‌های ملی، جنگل‌ها و مناطق «آسیب‌پذیر» را ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه عملیات نجات در آتش‌سوزی مرگبار یونان؛ ویدیویی از به آب زدن سانحه دیدگان

خسارت‌های جانی و مالی در پی آتش‌سوزی در جنگل‌های یونان

آتش سوزی جنگل های یونان را فراگرفت؛ مهار آتش ادامه دارد