سارقان در مکزیکو سیتی با کوله‌ پشتی پر از سکه‌های طلا گریختند

پلیس مقابل مرکز مالی فدرال در مکزیکو سیتی
پلیس مقابل مرکز مالی فدرال در مکزیکو سیتی Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته یک مقام بلند پایه امنیتی در مکزیکو سیتی سارقان علاوه بر سکه های طلا تعداد زیادی ساعت های لوکس یادبود و نیز دیگر اشیاء گرانقیمت را با خود بردند.

آگهی

سه مرد مسلح روز سه شنبه، ۶ اوت، با نفوذ به مرکز ضرب سکه و مقر مالی فدرال در شهر مکزیکو سیتی، پایتخت، سکه‌های طلا و دیگر اشیاء ارزشمند به ارزش بیش از ۲.۵ میلیون دلار را به سرقت بردند.

به گفته خسوس اورتا مارتینز، یک مسئول بلند پایه امنیتی در پایتخت مکزیک افراد مسلح پس از ورود به این مرکز بزرگ مالی اقدام به خلع سلاح نگهبانان و ماموران حفاظتی کردند و سپس یکراست به سراغ خزانه اصلی و صندوق های نگهداری سکه های طلا رفتند.

نشریه گاردین نیز با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از یک منبع پلیس در مکزیکو سیتی اعلام کرد که یکی از سارقان بواسطه باز بودن در خزانه اصلی به راحتی وارد آن شد و کوله پشتی خود را پر از سکه های طلا کرد.

بر اساس این گزارش بیش از ۱۵۰۰ سکه طلا که هرکدام از آنها دست کم ۱۶۱۰ دلار قیمت داشت توسط فرد سارق ربوده و از خزانه خارج شد.

به گفته آقای مارتینز، مقام بلند پایه امنیتی در مکزیکو سیتی سارقان علاوه بر سکه های طلا تعداد زیادی ساعت های لوکس یادبود و نیز دیگر اشیاء گرانقیمت را با خود بردند. ارزش سکه ها و اشیاء گرانقیمت به سرقت رفته در مجموع بیش از ۲.۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.

این موسسه مالی فدرال سال گذشته نیز در جریان تعمیرات و عملیات بازسازی مورد دستبرد سارقان قرار گرفته بود اما هیچگاه اطلاعات دقیقی در باره میزان سرقت احتمالی از این مرکز منتشر نشد.

برخی منابع به نقل از رسانه های محلی اعلام کرده اند که به اعتقاد بازرسان پرونده، برخی کارمندان موسسه یاد شده احتمالا در عملیات سرقت نقش و مشارکت داشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مردان مسلح به یک بار در مکزیک ۲۳ کشته بر جای گذاشت

سرقت بزرگ در معدن بیت‌کوین جهان؛ نیروهای ویژه پلیس وارد عمل شدند

کشف مقبره ۱۲۰۰ ساله مملو از طلا با بقایای ده‌ها نفری که برای حاکم پانامایی قربانی شدند