تیراندازی دیگری در آمریکا؛ ۹ کشته و ۲۷ زخمی در شهر دیتون ایالت اوهایو

تیراندازی در ایالت اوهایو آمریکا
تیراندازی در ایالت اوهایو آمریکا Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این تیراندازی در حالی روی داده که ساعاتی پیش در شامگاه روز شنبه مهاجمی در ایالت تگزاس به روی مردم در یک مرکز تجاری آتش گشود و دست‌کم بیست نفر را کشت.

آگهی

به دنبال تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس آمریکا، تیراندازی دیگری در شهر دیتون ایالت اوهایو دست‌کم ۹ کشته (چهار زن و پنج مرد) و ۲۷ زخمی برجای گذاشت. شش تن از کشته شدگان این حادثه آفریقایی-آمریکایی بودند.

حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه به وقت محلی روی داده و طی آن فردی با سلاح نیمه خودکار شروع به تیراندازی کرده است. گفته می‌شود که جسد خواهر مهاجم نیز در میان کشته شدگان این حادثه است.

برخی گزارش‎ها حاکی است که فرد مهاجم در جریان حادثه کشته شده است. به گزارش برخی رسانه‌ها فرد دیگری نیز تیرانداز را در این حادثه همراهی می‌کرده که موفق به فرار شده است.

گفته می‌شود مهاجم که ظاهرا قصد ورود به بار را داشته، ابتدا در بیرون ساختمان شروع به تیراندازی کرده است.

پلیس شهر دیتون با انتشار توییتی جان باختن نه نفر و نیز کشته شدن فرد مهاجم را تایید و اعلام کرده است که شانزده نفر در جریان این تیراندازی مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مت کارپر، یک افسر پلیس در شهر دیتون به خبرنگاران گفته است که تحقیقات برای شناسایی هویت فرد مهاجم و انگیزه وی آغاز شده و نیروهای پلیس فدرال نیز برای بررسی و کنترل اوضاع در محل حاضر شده‌اند.

محله اورگون که تیراندازی در آن روی داده، یکی از امن‌ترین محله‌های مرکز شهر دیتون توصیف شده است.

این تیراندازی در حالی روی داده که ساعاتی پیش در شامگاه روز شنبه، مهاجم دیگری در ایالت تگزاس به روی مردم در یک مرکز تجاری آتش گشود و دست‌کم بیست نفر را کشت.

بیشتر بخوانید:

رئیس پلیس ال‌پاسو، شهر مرزی ایالت تگزاس که تیراندازی در آن روی داده بود ساعاتی پس از حادثه بدون نام بردن از هویت مهاجم وی را «فردی سفید پوست و بیست و یک ساله» معرفی کرد که در پی این حادثه دستگیر و بازداشت شده است. شواهد اولیه بدست آمده از فعالیتهای این فرد در شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارد که تیراندازی به نوعی با جرائم ناشی از نفرت و کینه‌ورزی و خشم از مهاجران کشورهای آمریکای لاتین مرتبط بوده است.

برخی رسانه‌های محلی در آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بودند که تعدادی از مهاجران و پناهجویان کشورهای آمریکای لاتین در میان مجروحان حادثه بودند اما از ترس بازداشت شدن از بستری شدن در بیمارستان امتناع کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا ۳ کشته برجای گذاشت

تیراندازی در محله بروکلین نیویورک دست کم ۴ کشته بر جای گذاشت

تیراندازی در جشنواره  مواد غذایی کالیفرنیا ۴ کشته و ۱۵ زخمی بر جا گذاشت