تائید پیشنهاد ایران به آمریکا: تحریم‌ها در برابر اجرای پروتکل الحاقی لغو شود

تائید پیشنهاد ایران به آمریکا: تحریم‌ها در برابر اجرای پروتکل الحاقی لغو شود
Copyright عکس از تسنیم
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید «همانطور که پیش بینی می‌کردیم این طرح با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شد؛ چرا که آنها دنبال گفتگویی که منجر به نتایج ملموس شود نیستند.»

آگهی

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه تائید کرد که این کشور پیشنهاد کرده است که تحریم های ایالات متحده در برابر تصویب زودتر پروتکل الحاقی از سوی ایران لغو شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا عباس موسوی در پاسخ به پرسشی در مورد طرح چنین پیشنهادی از سوی ایران گفت: «من تائید می کنم که چنین پیشنهادی مطرح شده است.»

وی افزود: «آقای ظریف در گفتگو با رسانه ها و نمایندگان افکار عمومی این کشور [آمریکا] این موضوع را مطرح کردند که اگر آمریکایی ها واقعا می‌خواهند توافق کنند و گامی بردارند ما حاضریم پروتکل الحاقی را به جای اینکه در سال ۲۰۲۳ امضاء کنیم آن را در سال ۲۰۱۹ اجرایی کنیم. در مقابل اینکه آمریکایی ها کلیه تحریم های غیرقانونی علیه ایران را لغو کنند.»

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که آمریکا این پیشنهاد را نپذیرفته است. وی گفت: «همانطور که پیش بینی می کردیم این طرح با مخالفت آمریکایی ها روبرو شد؛ چرا که آنها دنبال گفتگویی که منجر به نتایج ملموس شود نیستند.»

پیش از این برخی رسانه ها از جمله روزنامه گاردین گزارش داده بودند که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیشنهاد کرده است که ایران به طور رسمی و دائمی پروتکل الحاقی را بپذیرد تا آمریکا در مقابل تحریم های خود را لغو کند.

گزارش روزنامه گاردین حدود ۱۰ روز پیش منتشر شده بود. تاکنون هیچ کدام از مقامات رسمی ایران و آمریکا به گزارش گاردین و گزارش های مشابه در این زمینه واکنش نشان نداده بودند.

عباس موسوی در بخش دیگری از سخنان روز دوشنبه خود گفت که تهران به دنبال مذاکراتی با آمریکا است که با نتایج «عینی و ملموس» همراه باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامه ایران به گوترش درباره تحریم ظریف: مقابل اقدام آمریکا ایستادگی کنید

ابراز تاسف اتحادیه اروپا از تحریم ظریف: به همکاری با وزیر خارجه ایران ادامه می‌دهیم

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند