سوخت رسانی به «باوند» و «ترمه» در برزیل آغاز شد

سوخت رسانی به «باوند» و «ترمه» در برزیل آغاز شد
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کار سوخت رسانی به دو کشتی ایرانی که بیش از یک ماه است به دلیل خودداری شرکت دولتی پتروبراس از سوخت‌رسانی به آن‌ها در ساحل برزیل گرفتار شده بودند، آغاز شد.

آگهی

کار سوخت‌رسانی به دو کشتی ایرانی که بیش از یک ماه است به دلیل خودداری شرکت نفتی پتروبراس از سوخت‌رسانی به آن‌ها در ساحل برزیل گرفتار شده بودند، آغاز شد.

این سوخت رسانی پس از رای دادگاه عالی برزیل در روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد) انجام می‌شود که طبق آن از شرکت نفتی پتروبراس خواسته بود تا به کشتی‌های ایرانی حامل ذرت سوخت‌رسانی کند.

پتروبراس که شرکتی دولتی است، دلیل اقدام خود را تبعیت از تحریم های آمریکا علیه ایران عنوان کرده بود. این شرکت انحصار سوخت رسانی به کشتی‌ها در بنادر برزیل را در اختیار دارد.

رویترز
کشتی باوند که امروز از برزیل پس از سوختگیری راهی ایران می شودرویترز

اما مطابق حکم دادگاه برزیل، صادرات ذرت به ایران، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد و به همین دلیل امتناع شرکت نفتی پتروبراس از سوخت‌رسانی به کشتی‌های تجاری ایران وجاهت حقوقی ندارد.

بیشتر بخوانید:حکم دادگاه برزیل به نفع ایران؛ «صادرکننده ذرت مشمول تحریم نیست»

به گزارش خبرگزاری رویترز سوختگیری کشتی باوند، امروز ۲۷ ژوئیه (پنج مرداد) حدود ساعت پنج صبح به وقت محلی آغاز شد و پیش بینی می‌شود این کشتی حامل ذرت برزیل بتواند در ساعت ۹ صبح به سمت ایران حرکت کند.

کشتی دیگر با نام ترمه کار سوخت رسانی خود را ساعت یک بامداد امروز به وقت محلی آغاز کرده است و پیش بینی می‌شود این کشتی ساعت یک بعد از ظهر به سمت بندر ایمبیتوبای برزیل حرکت می‌کند و در آنجا ذرت بارگیری کند.

روبرتو کاستلو برانکو مدیر اجرایی پتروبراس در گفت‌وگو با رویترز گفته بود که این شرکت از دستور دادگاه عالی این کشور برای سوخت رسانی به کشتی‌های ایران تمکین می‌کند.

برزیل یکی از مهمترین تامین‌کنندگان گوشت و غلات مورد نیاز ایران محسوب می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«آب گرفتگی»، دلیل غرق شدن کشتی باری ایران در دریای خزر

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد