توقیف نفتکش روسیه توسط اوکراین؛ سرنشینان و ملوانان آزاد شدند

توقیف نفتکش روسیه توسط اوکراین؛ سرنشینان و ملوانان آزاد شدند
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه خدمه یک نفتکش روسی به نام «نیما» را که در بندر ایزمائیل در جنوب کشور خود توقیف کرده بود آزاد کرد. هرچند نفتکش همچنان در اختیار مقامات اوکراینی است.

آگهی

اوکراین روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه خدمه یک نفتکش روسی به نام «نیما» NEYMA را که در بندر ایزمائیل در جنوب کشور خود توقیف کرده بود آزاد کرد. هرچند نفتکش همچنان در اختیار مقامات اوکراینی است.

این خبر را خبرگزاری ریانووستی به نقل از سفارت روسیه در اوکراین منتشر کرده است.

اوکراین صبح امروز، یک نفتکش روسی را به اتهام دخالت در قضیه برخورد با سه قایق اوکراینی در ماه نوامبر سال گذشته توقیف کرد. در پی این عمل، مقامات مسکو هشدار دادند در صورتیکه اوکراین شهروندان روسی را «گروگان» بگیرد، عواقبی در انتظار این کشور خواهد بود.

نیروی دریایی روسیه روز بیست و پنجم نوامبر سال گذشته سه ناوچه اوکراینی و ۲۴ ملوان این کشتی‌های جنگی را به اتهام ورود «غیرقانونی» به قلمرو آبی روسیه در تنگه کرچ، محل اتصال دریای آزوف به دریای سیاه، توقیف کرد. امری که سبب واکنش‌ شدید آمریکا و اتحادیه اروپا شد.

مقامات امنیتی اوکراین گفته‌اند کشتی توقیف شده نام خود را با هدف «پنهان کردن مداخله‌اش در اعمال غیرقانونی» به «نیکا اسپریت» تغییر داده بود ولی ضابطان اوکراینی آن را با استفاده از شماره منحصر به فرد ثبت‌شده‌اش در نهاد شماره‌گذاری دریاها شناخته‌اند.

ولادمیر ژاباروف، نماینده مجلس روسیه، با «مطلقا غیرقانونی» خواندن اقدام اوکراین گفته است این کار در روابط بین دو کشور اخلال ایجاد می‌کند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی با «اشغال شبه جزیره کریمه»، این ناحیه از اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. این در حالی است که کشورهای غربی با عدم به رسمیت شناخته شدن این الحاق، آب‌های ساحلی و سرزمینی کناره‌های این شبه جزیره را بخشی از خاک اوکراین می دانند و تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش روسیه و اوکراین؛ فعالیت مجدد بنادر دریای آزوف

پلیس اکوادور به قیمت قطع روابط دیپلماتیک از دیوار سفارت مکزیک بالا رفت تا محکوم فراری را دستگیر کند

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند