سازمان ملل به لیبی: بازداشتگاه‌های مهاجران را فورا تعطیل کنید

سازمان ملل به لیبی: بازداشتگاه‌های مهاجران را فورا تعطیل کنید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملل وضعیت بازداشتگاههای مهاجران آفریقایی در لیبی را «وحشتناک» توصیف کرده است.

آگهی

سازمان ملل متحد از مقامات لیبی خواست تا بازداشتگاه‌ها و مراکز نگهداری مهاجران را فورا تعطیل کنند. این سازمان وضعیت نگهداری مهاجران در این بازداشتگاه‌ها را «وحشتناک» توصیف می‌کند.

هزاران مهاجر از کشورهای آفریقایی خود را به لیبی رسانده‌اند تا از آنجا راهی اروپا شوند با این حال در لیبی بازداشت شده‌ و در شرایط غیرانسانی در بازداشتگاه‌ها به سر می برند، بازداشتگاه‌هایی که بشدت شلوغ هستند و حتی جای کافی برای خوابیدن وجود ندارد. مهاجران همچنین از فقدان غذای کافی و بهداشت و رفتار ماموران شکایت دارند.

این درخواست دو هفته پس از آن مطرح می شود که بیش از ۵۰ مهاجر در جریان یک حمله هوایی به یکی از مراکز بازداشتگاهی مهاجران در طرابلس پایتخت لیبی کشته شدند.

قربانیان این حمله اکثرا آفریقایی‌هایی بودند که از فقر و جنگ در کشورهایشان گریخته بودند. این مهاجران معمولا تلاش می کنند با استفاده از قایق و از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند.

سازمان ملل از مقامات لیبی خواسته است که فورا این مهاجران را آزاد کنند تا آنها بتوانند در شرایط عادی در شهرهای اطراف زندگی کنند تا آژانس پناهجویان سازمان ملل بتواند به آنها کمک کند.

سازمان ملل متحد منتقد سیاست‌های اتحادیه اروپا است که بدنبال بازگرداندن پناهجویانی است که از راه دریا به سوی اروپا می روند. سازمان ملل می گوید لیبی کشوری امن نیست که سیاستمداران اروپایی از بازگرداندن پناهجویان به لیبی سخن می گویند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسیر مرگبار لیبی؛ شش مهاجر جان باختند، یکصد نفر نجات یافتند

کشف اجساد ۲۰ تن دیگر از مهاجران قایق واژگون شده در سواحل لیبی

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت