'جریمه ۵ میلیارد دلاری فیسبوک' برای نقض حریم شخصی میلیون‌ها کاربر

'جریمه ۵ میلیارد دلاری فیسبوک' برای نقض حریم شخصی میلیون‌ها کاربر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمبریج آنالیتیکا، شرکت مشاوره سیاسی بریتانیایی، پرسشنامه آنلاینی را طراحی کرده بود و از کاربران می خواست تا با پر کردن آن به شخصیت خود پی ببرند

آگهی

«کمیسیون تجارت فدرال» آمریکا بر سر جریمه ۵ میلیارد دلاری بدلیل درز اطلاعات و نقض حریم شخصی کاربران توسط فیسبوک، با این غول شبکه های اجتماعی به توافق رسیده است. پرداخت این جریمه بی‌سابقه منوط به تایید وزارت دادگستری آمریکاست.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، «کمیسیون تجارت فدرال» و فیسبوک پس از تحقیقاتی که پیرامون اتهامات وارده به فیسبوک مبنی بر واگذاری اطلاعات و داده‌های ۸۷ میلیون کاربر به شرکت مشاوره «کمبریج آنالیتیکا» صورت گرفته است، به توافق رسیده‌اند.

تحقیقات «کمیسیون تجارت فدرال» آمریکا پیرامون این سوال صورت بود که آیا فیسبوک در مراوده و همکاری با کمبریج آنالیتیکا حریم شخصی کاربران خود را نقض کرده است یا نه.

فیسبوک در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر خود را در اختیار کمبریج آنالیتیکا قرار داده بود و این شرکت بریتانیایی با استفاده از این اطلاعات و تجزیه و تحلیل روانشناختی کاربران، آنان را با مطالبی که به رای‌دهی به نفع دونالد ترامپ و پیروزی وی کمک می کرد، هدف گرفته بود.

کمبریج آنالیتیکا، شرکت مشاوره سیاسی بریتانیایی، پرسشنامه آنلاینی را طراحی کرده بود و از کاربران می خواست تا با پر کردن آن به شخصیت خود پی ببرند. این شرکت با این پرسشنامه هم اطلاعات کسانی که پرسشنامه را پر می‌کردند جمع آوری می‌کرد و هم اطلاعات دوستان آنان را.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیسبوک پس از یک دهه شعارش را تغییر داد

افرایش فشارها بر فیسبوک: کمبریج آنالیتیکا حریم خصوصی ۵۰ میلیون کاربر را نقض کرده است

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم