واکنش آذری جهرمی به سابقه فعالیت در دستگاه اطلاعاتی

تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس به سوالاتی درباره سابقه کاری‌اش در دستگاه اطلاعاتی و برنامه‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داد.

آگهی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیشینه فعالیت خود در نهادهای اطلاعاتی ایران دفاع کرد و در توضیح آن به چهره‌هایی سیاسی اشاره کرد که روزگاری در بدنه اطلاعاتی کشورشان مشغول فعالیت بودند و امروز هم پست‌های مهم سیاسی دارند.

با اینکه انتصاب آذری جهرمی به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه نه چندان جوان حسن روحانی امیدهایی از جوان‌گرایی به وجود آورد اما همان روزهای انتصاب اخباری مبنی بر فعالیت پیشین او در نهادهای اطلاعاتی ایران منتشر شد.

آذری جهرمی که او را در شبکه‌های اجتماعی با عنوان وزیر جوان می‌شناسند در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شما روزگاری در نهادهای اطلاعاتی ایران فعال بوده‌اید یا نه به آسوشیتدپرس گفت: « خیلی از سیاستمداران دنیا در سیستم‌های اطلاعاتی شان کار کرده اند، همین امروز وزیر امور خارجه ایالات متحده روزی به عنوان رئیس سی‌آی‌ای فعالیت می‌کرده و آقای پوتین نیز در کا.‌گ.ب فعال بوده است. اشکالی وجود دارد سابقه ما در دستگاه اطلاعاتی ایران؟»

پاسخ آذری جهرمی به سوالی درباره برنامه‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها در ایران یکی از مشکلاتی است که دولت‌ها با آن مواجه بوده‌اند. دولت حسن روحانی از سوی محافظه‌کاران برای فلیترینگ بیشتر شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام تحت فشار است. در همین حال نقدهای زیادی به آذری جهرمی و دولت روحانی برای عدم فلیترینگ بسیاری از سایت‌ها و از جمله توئیتر مطرح می ‌شود.

برخی گمانه‌زنی ها نیز از احتمال نامزدی آذری جهرمی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری حکایت دارد. نکته‌ای که حالا او به شکلی دوپهلو نه آن را قبول و نه آن را تکذیب می‌کند.

آقای آذری جهرمی می‌گوید: «دیگران اگر نمی‌توانند خودشان را با شرایط جدید دنیا که دنیای نسل فناوری اطلاعات و نزدیکی همگان به هم و اتاق شیشه‌ای است هماهنگ کرده و در این چهارچوب قرار نمی‌گیرند شاید علاقه‌مند باشند بگویند آقای جهرمی برای آینده برنامه دارد. من مشکلی برای گمانه زنی‌های ایشان ندارم.»

کابینه حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران بارها به دلیل بالا بودن سن وزرا مورد نقدهایی از سوی همه طرف‌های سیاسی قرار گرفته است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر ارتباطات ایران: حمله سایبری آمریکا موفق نبوده است

آذری جهرمی: صدا و سیما سه روز نتایج نظرسنجی را دستکاری کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود