دادگاه استیناف آمریکا: ترامپ حق ندارد منتقدانش را در توییتر بلاک کند

دادگاه استیناف آمریکا: ترامپ حق ندارد منتقدانش را در توییتر بلاک کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«متمم اول قانون اساسی اجازه نمی‌دهد که یک مقام رسمی، کسانی را از یک گفتگوی آنلاین حذف کند، ‌به آن دلیل که دیدگاه‌شان با دیدگاه مقام مذکور مخالف است.»

آگهی

دادگاه استیناف فدرال ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور حق ندارد در حساب توییتری خود، کاربرانی را که خود نمی‌پسندد یا منتقد وی هستند، بلاک کند.

دادگاه استیناف منهتن اعلام کرد: «متمم اول قانون اساسی اجازه نمی‌دهد که یک مقام رسمی، که از حساب شبکه‌های اجتماعی خود برای اهداف رسمی استفاده می‌کند، بتواند کسانی را از یک گفتگوی آنلاین حذف کند، ‌به آن دلیل که دیدگاه‌شان با دیدگاه مقام مذکور مخالف است.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دونالد ترامپ حساب توییتری خود با نام @RealDonaldTrump را به کانونی چالش‌برانگیز برای فعالیت خود به عنوان رئیس جمهوری تبدیل کرده است، و از آن برای اعلام برنامه‌ها و سیاست‌های خود و حمله به منتقدان بهره می‌برد. حساب توییتری آقای ترامپ ۶۱/۸ میلیون فالوور دارد.

رای اخیر این دادگاه، حکم پیشین قاضی نائومی ریس بوخوالد در دادگاه بدوی را درباره همین موضوع تأیید می‌کند. وزارت دادگستری ایالات متحده حکم پیشین را «بدفهمی اساسی» تعبیر کرده و اعلام کرده بود که آقای ترامپ از توییتر تنها در سطح شخصی و برای انتشار دیدگاه‌هایش استفاده می‌کند و نه برای ایجاد یک فضا برای بحث‌های عمومی.

دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده هنوز به این رأی واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش توییتری ایران به تحریم رهبر از سوی آمریکا: راه دیپلماسی بسته شد

توییتر هزاران حساب کاربری جعلی مظنون به همدستی با دولت ایران را بست

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت