جودو؛ ژاپن با دو طلا دومین روز جایزه بزرگ مونترآل را به پایان برد

جودو؛ ژاپن با دو طلا دومین روز جایزه بزرگ مونترآل را به پایان برد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کانادا در دومین روز یک نقره و دو برنز به اندوخته های خود اضافه کرد.

آگهی

یک برنامه هنری و موزیکال که توسط بومیان موهاک اجرا شد آغازگر دومین روز از مسابقات جایزه بزرگ جودو در شهر مونترآل کانادا بود. ژاپنی ها در روز دوم درخشان ظاهر شدند و دو طلا به جمع مدال های خود افزودند.

بهترین جودوکار مرد

تاکانوری ناگاشی، ورزشکاری از کشور ژاپن با درخشش در روز دوم تورنمنت عنوان بهترین جودوکار مرد را از آن خود کرد. ناگاشی درفینال آنتوان والوا فورتیه، حریفی از کشور میزبان را با فن اوچی ماتا از پیش رو برداشت.

جودوکار ژاپنی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست احساسش را اینگونه بیان کرد: «من در تورنمنت های زیادی مسابقه داده ام و این نخستین طلایی است که پس از مدت ها کسب می کنم. حس می کنم که پیشرفت خوبی داشته ام و به دوران اوج نزدیک می شوم.»

بهترین ورزشکار زن

کلیتا زوپانچیچ، جودوکار کانادایی در فینال رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان تا یک قدمی مدال طلا پیش رفت اما در نهایت از پس حریف آلمانی بر نیامد. این دیدار نزدیک با امتیاز ایپون که جیووانا ساکیمارتو بدست آمد با برتری جودوکار آلمانی به پایان رسید.

ساکیمارتو مدال طلای خود را از دستان مدیر عامل Own the Podium، یک نهاد حامی ورزشکاران و مدال آوران در کانادا دریافت کرد.

جودوکار آلمانی پس از دریافت مدال زرین مسابقات گفت: «ابتدای مبارزه کمی استرس داشتم و عصبی بودم اما با راهنمایی های مربی توانستم انرژی خود را بازیابم و فرم همیشگی را بدست بیاورم. این تنها چند ثانیه طول کشید و من آماده بودم تا حریف را شکست دهم.»

دومین طلای ژاپن در دومین روز

شوئیچی هاشیموتو، جودوکار ژاپنی که قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد در فینال مبارزات وزن منهای ۷۳ کیلوگرم با برتری مقابل ویکتور سوورتف از کشور امارات عربی متحده به برتری رسید و صاحب گردن آویز طلا شد. هاشیموتو ابتدا یک وازاری کسب کرد و سپس بر روی یک ضد حمله موفق شد به امتیاز پیروزی بخش ایپون دست یابد.

کره جنوبی از طلا بی نصیب نماند

موکئی چو، جودوکار زن کره ای در فینال مبارزات وزن منهای۶۳ کیلوگرم آمی لایوسی از بریتانیا را شکست داد و برای نخستین بار مدال طلای مسابقات گرند پری را بر گردن آویخت.

الکسیا کاستیوس از کشور برزیل موفق شد در دیدار رده بندی این وزن به مدال برنز دست یابد.

دو برنز برای جودوکاران کانادایی

کانادایی ها در دومین روز تورنمنت دو مدال برنز دیگر به جمع مدال های خود اضافه کردند.

کاترین بوشمن در رده بندی منهای ۶۳ کیلوگرم زنان حریفی از اتریش را شکست داد تا به مدال برنز دست یابد.

آنتوان بوشار، دیگر جودوکار کانادایی درمبارزه رده بندی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان با غلبه بر حریف برزیلی به مدال برنز دست یافت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ سعید مولایی در مسابقات گرند پری چین طلایی شد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت