حوثی‌ها بار دیگر به فرودگاه‌های ابها و جیزان عربستان حمله کردند

حوثی‌ها بار دیگر به فرودگاه‌های ابها و جیزان عربستان حمله کردند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حوثی‌ها بار دیگر به فرودگاه‌های ابها و جیزان عربستان حمله کردند

آگهی

شبکه المسیره وابسته به حوثی‌های یمن از حمله پهپادی جنبش انصارالله به دو فرودگاه جیزان و ابها در عربستان سعودی خبر داد. این در حالی است که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان می‌گوید توانسته پهپادهای حوثی‌ها را در فرودگاه جیزان رهگیری کند.

المسیره به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح این کشور در حساب توییتری خود نوشت: «پهپادهای یمنی از نوع "قاصف ۲ کا" هدف‌هایی را با دقت بالا تخریب کردند و باعث اختلال در حمل و نقل هوایی فرودگاه ابها شدند به طوریکه چهار پرواز این فرودگاه با تاخیر روبرو شد.»

حوثی‌ها در دو ماه اخیر فرودگاه‌های جیزان و ابها را بارها توسط پهپاد مورد حمله قرار دادند. از سوی دیگر این گروه در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در چند نوبت به فرودگاه ابها حمله کرد که نخستین حمله با موشک کروز، ۲۶ زخمی برجای گذاشت. 

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری تبعیدی یمن مداخله مستقیم نظامی در این کشور را آغاز کرد.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و میلیون ها نفر در این کشور به دلیل محاصره اقتصادی از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با قحطی و گرسنگی شدید مواجه‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها: نیروگاه برق جیزان عربستان را با موشک کروز هدف گرفتیم

رویترز: عربستان از آمریکا خواسته در مقابل حملات حوثی‌ها خویشتن‌داری کند

آیا شلیک موشک میلیون یورویی فرانسوی برای مقابله با پهپادهای ۲۰ هزار دلاری ایرانی به صرفه است؟