اپل خط تولید مک بوک پرو را به چین منتقل می کند

 اپل خط تولید مک بوک پرو را به چین منتقل می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پروژه در صورت تحقق یافتن بی شک نارضایتی دونالد ترامپ را به همراه خواهد داشت که همواره توصیه کرده است که شرکت های آمریکایی از تولید محصولات خود در خارج از کشور ممانعت کنند.

آگهی

شرکت اپل بنا دارد کارخانه ساخت و تولید مک بوک پرو خود را از ایالات متحده آمریکا به کشور چین منتقل کند. این خبر درحالی به تازگی از سوی نشریه وال استریت ژورنال منتشر شده که دو کشور آمریکا و چین درگیر یک جنگ تجاری آشکار و کم سابقه هستند.

واشنگتن و پکن یکروز پیش از آغاز نشست سالانه قدرت های اقتصادی جهان موسوم به گروه بیست در اوساکا اعلام کرده بودند که برغم اختلافات عمیق مذاکرات تجاری را از سر می گیرند و برای اینکار از دیدارهای مرسوم در حاشیه این اجلاس برای گفتگوی سران دو کشور استفاده خواهند کرد.

چین و آمریکا اخیرا هر یک به صورت متقابل اقدام به افزایش تعرفه های گمرکی بر میلیاردها دلار واردات کالا از سوی یکدیگر کرده اند که این امر تاثیری مخرب بر عرضه جهانی داشته و ضمن آشفته کردن بازارها از میزان رشد اقتصادی جهان نیز کاسته است.

دولت آمریکا پیشتر تهدید کرده بود در صورت به بن بست رسیدن گفتگوها تعرفه های جدیدی را بر کلیه واردات کالا از چین اعمال می کند. کاخ سفید همچنین از اپل و دیگر شرکت ها خواسته بود که اگر می خواهند از پرداخت اینگونه تعرفه ها معاف شوند بایست محصولات خود را در داخل آمریکا تولید کنند.

این درحالیست که روز شنبه در پایان نشست گروه بیست اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فعلا از اعمال تعرفه های جدید گمرکی بر کالاهای چینی صرف نظر کرده است، امری که می تواند از پیشرفت مذاکرات تجاری میان وی و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین حکایت داشته باشد.

تام فورت، تحلیلگر شرکت دیودیسُن در این خصوص معتقد است که اگر تصمیم شرکت اپل برای انتقال خط تولید خود به چین درست باشد این می تواند نشانه ای مثبت از امکان حل مشکلات تجاری میان واشنگتن و پکن در آینده ای نزدیک باشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت تایوانی Quanta Computer قرار است ماموریت ساخت و تولید مدل های جدید از «مک بوک پرو» های اپل را برعهده گیرد. این محصول در کارخانه ای واقع در نزدیکی شهر شانگهای ساخته خواهد شد. در این گزارش تصریح شده است که مدل های فعلی مک بوک پرو در تگزاس تولید می شود.

این پروژه در صورت تحقق یافتن بی شک نارضایتی دونالد ترامپ را به همراه خواهد داشت که همواره توصیه کرده است که شرکت های آمریکایی از تولید محصولات خود در خارج از کشور ممانعت کنند.

چین یکی از مهم ترین بازارهای فروش برای شرکت اپل محسوب می شود به نحوی که سهم عمده ای از فروش سالانه محصولات این شرکت به کشور چین اختصاص داده شده است. بر اساس آخرین گزارش ها، آمار سه ماه گذشته نشان می دهد که نزدیک به ۱۸ درصد از گردش مالی شرکت اپل از طریق فروش محصولات این شرکت در چین بدست می آید.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ تجاری؛ چین آمریکا را به واکنش متقابل تهدید کرد

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟