برایان هوک در ریاض: دیپلماسی آمریکا به ایران اجازه پاسخ نظامی نمی‌دهد

برایان هوک در ریاض: دیپلماسی آمریکا به ایران اجازه پاسخ نظامی نمی‌دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار با برایان هوک، رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، حمایت قاطع پادشاهی سعودی از «کارزار حداکثر فشار بر ایران» را به او ابلاغ کرد.

آگهی

معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار با برایان هوک، رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، حمایت قاطع پادشاهی سعودی از «کارزار حداکثر فشار بر ایران» را به او ابلاغ کرد.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و برایان هوک روز جمعه و در جریان دیدار دوجانبه در ریاض ضمن بررسی پرونده حملات اخیر در آبهای خاورمیانه به شناورهای نفتی بر نقش ایران در این حملات تاکید کردند.

بنا بر اعلام معاون وزیر دفاع عربستان در این نشست همچنین سایر اقدام‌های «خصمانه و تروریستی» ایران که «امنیت و ثبات منطقه» را تهدید می‌کند، مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:بن سلمان: ایران عامل حمله به تانکرها است اما عربستان به دنبال جنگ نیست

به گفته آقای خالد بن سلمان در جریان این دیدار به نقش «خطرناک» ایران در یمن نیز اشاره شده و تایید شده که ایران بدون توجه به نیازهای انسانی مردم یمن و تنها با هدف توسعه «تروریسم منطقه‌ای» خود از آنها سوء استفاده می‌کند.

در این دیدار آقای هوک با اشاره به حملات اخیر در آبهای منطقه تاکید کرد که برای جلوگیری از گسترش تهدید ایران به باب المندب باید ردپای ایران در یمن باید پاک شود.

او گفت که نتایج عملی کارزار فشار حداکثری بر ایران کاملا توسط این کشور احساس شده به طوری که منابع مالی سپاه پاسداران برای ادامه حملات مستقیم و غیرمستقیم در منطقه دچار مضیقه جدی شده است.

فرستاده آمریکا همچنین تصریح کرد که ایران مسئول اصلی افزایش تنش و ادامه آن در خاورمیانه است چرا که همواره با رد گشایش‌های دیپلماتیک مانع از کاهش تنش‌ها شده است.

رئیس گروه ویژه اقدام ایران توضیح داد که دیپلماسی آمریکا به ایران اجازه پاسخ نظامی نمی‌دهد و این کشور باید روش دیپلماتیک را در مواجهه با سیاست‌های ما در پیش گیرد.

آقای هوک از همکاری سازنده عربستان در پیشبرد اهداف کارزار حداکثر فشار بر ایران قدردانی کرد و از این کشور خواست تا به تلاشش برای برقراری تعادل و امنیت بازار نفت ادامه دهد.

آقای هوک پیش از این دیدار با مشاور امنیت ملی عربستان سعودی نیز دیدار کرده بود.

تنش میان عربستان و آمریکا با ایران طی هفته‌های اخیر و در پی وقوع دو حمله به شناورهای نفتی در ساحل امارات عربی متحده و دریای عمان افزایش یافت. آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه ایران را به پشتیبانی از این حملات متهم کرده‌اند.

هر چند که ایران تاکنون این اتهام ها را رد کرده ولی بامداد پنج‌شنبه اعلام کرد که یک پهپاد شناسایی آمریکا را در خاک خود مورد هدف قرار داده است. در مقابل آمریکا مدعی است که پهپاد متعلق به ارتش این کشور در آبهای بین‌المللی مورد هدف ایران قرار گرفته است.

مطابق ادعای رسانه‌های آمریکا، ارتش این کشور مترصد حمله تلافی‌جویانه به ایران بوده که در نهایت مجوز این حمله صادر نشده است.

بیشتر بخوانید:آسوشیتدپرس: ارتش آمریکایی برای حمله نظامی محدود به ایران آماده شده بود اما مجوز عملیات صادر نشد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برایان هوک: توافق احتمالی با ایران به تأیید کنگره خواهد رسید

انتشار ویدئویی از لحظه «پرتاب موشک» به سمت پهپاد آمریکایی

واکنش دونالد ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکا توسط سپاه: شاید خطای انسانی باشد