راه‌اندازی نخستین شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) در اسپانیا با مشارکت هواوی

نسل پنجم اینترنت
نسل پنجم اینترنت Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز شنبه ۱۵ ژوئن شرکت مخابرات ودافون اسپانیا با همکاری شرکت چینی هواوی برای اولین بار از شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) رونمایی کرد.

آگهی

روز شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) شرکت مخابرات ودافون اسپانیا با همکاری شرکت چینی هواوی برای اولین بار از شبکه اینترنت نسل پنجم (5G) بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شبکه 5G پانزده شهر بزرگ اسپانیا از جمله مادرید، بارسلون، والنسیا و سویل را پوشش خواهد داد و بیش از نیمی از شهروندان ساکن این مناطق به این نسل از اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.

با استفاده از این فن اوری جدید، مشترکان در اسپانیا می‌توانند سرعت دانلودی برابر با ۱ گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنند که ۱۰ برابر سریع‌تر از اینترنت شبکه 4G است. مسئولان مخابراتی ودافون گفته‌اند تا آخر امسال این سرعت به ۲ گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

اسپانیا در زمره نخستین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که از این شبکه فوق سریع موبایلی بهره می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

شعبه شرکت هواوی در اسپانیا اعلام کرده است که به عنوان تامین‌کننده تجهیزات اصلی این شبکه در آماده‌سازی این پروژه مشارکت داشته است.

هواوی و ودافون برای بیش از ده سال با یکدیگر همکاری نزدیک داشته‌اند.

در ماه‌های اخیر تنش میان آمریکا و شرکت هواوی چین بالا گرفته است و واشنگتن این شرکت را به دلیل نقض مقررات تجاری در لیست سیاه خود قرار داده است.

ژنگ‌فِی رِن، بنیانگذار هواوی، پیشتر با کم‌اثر خواندن تحریم‌های ایالات متحده اعلام کرده بود هیچکس نمی‌تواند به این زودی رقیبی برای فناوری اینترنت نسل پنجم (5G)، که ساخت این شرکت است، دست و پا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا به هواوی اجازه داد «تحت شرایطی» به فعالیت‌هایش ادامه دهد

دانستنی‌ها؛ اینترنت نسل پنجم چه تفاوتی با اینترنت کنونی دارد؟

سران اتحادیه اروپا بر ضرورت اصلاحات اساسی پیش از پیوستن اوکراین و دیگر نامزدها تاکید کردند