ریاض: موشک کروز شلیک شده به فرودگاه ابهاء را سپاه به حوثی‌ها داده است

حمله موشکی حوثی ها به فرودگاهی در جنوب عربستان
حمله موشکی حوثی ها به فرودگاهی در جنوب عربستان Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض با طرح این اتهام که آنرا «تروریسم فرامرزی» نامیده ، تاکید کرده است که موشک کروز شلیک شده به فرودگاه ابهاء در جنوب عربستان نشانه بارز و آشکار حمایت نظامی ایران از شورشیان یمنی است.

آگهی

ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض می گوید که حمله موشکی روز چهارشنبه حوثی ها به فرودگاهی غیرنظامی در جنوب عربستان با اقدامی قاطع پاسخ داده خواهد شد.

این تهدید در حالی مطرح می شود که بر اساس تازه ترین گزارش ها نیروهای ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان دقایقی پیش مواضعی را در اطراف صنعا، پایتخت یمن هدف حملات خود قرار داده اند.

منابع محلی و شبکه تلویزیونی المسیره، رسانه رسمی جنبش انصارالله با تایید این خبر اعلام کردند در این حملات مواضعی در غرب و شمال صنعا هدف بمباران های متعدد قرار گرفته است.

به گزارش المسیره سه موضع نظامی متعلق به نیروهای حوثی در حومه پایتخت در جریان این حملات هدف قرار گرفته اند.

مسئولان ارشد این ائتلاف نظامی که از سال ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری تبعیدی یمن مداخله مستقمیم نظامی در این کشور را آغاز کردند در نخستین واکنش به حمله موشکی حوثی ها انگشت اتهام را به سوی تهران، متحد اصلی شبه نظامیان یمنی نشانه رفته اند.

ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض با طرح این اتهام که آنرا «تروریسم فرامرزی» نامیده ، تاکید کرده است که موشک کروز شلیک شده به فرودگاه ابهاء در جنوب عربستان نشانه بارز و آشکار حمایت نظامی ایران از شورشیان یمنی است.

حمله موشکی شبه نظامیان حوثی به فرودگاه ابهاء عربستان که در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه صورت گرفت به تایید منابع رسانه ای در ریاض دست کم ۲۶ مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش منابع نزدیک به ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض، موشک کروز شلیک شده از سوی حوثی ها به ورودی یکی از ترمینال های فرودگاه خساراتی وارد آورده و سبب مجروح شده دهها مسافر شده است.

در بیانیه ائتلاف آمده است که در میان مجروحان این حمله سه زن و دو کودک عربستانی، یمنی و هندی دیده می شود.

رویترز
حمله موشکی حوثی ها به فرودگاه ابهاء در جنوب عربستانرویترز

شبه نظامیان حوثی که بخش عمده ای از خاک یمن از جمله پایتخت را تحت کنترل خود دارند پس از انجام این حمله موشکی به صراحت اعلام کردند که در حمله به فرودگاه ابهاء واقع در دویست کیلومتری شمال مرز عربستان با یمن از موشک کروز استفاده شده است.

حوثی ها همچنین پس از این حمله مدعی شدند که پس از اصابت موشک به هدف تعیین شده برج مراقبت فرودگاه عربستان به کلی تخریب شده است.

شبکه خبری العربیه به نقل از یک مسئول ائتلاف نظامی تحت هدایت ریاض اعلام کرد بنا به شواهد و مدارک موجود «سلاح مورد استفاده قرار گرفته برای حمله به فرودگاه ابهاء از سوی سپاه پاسداران ایران در اختیار حوثی ها گذاشته شده است.»

گفتنی است که این حمله موشکی در تداوم حملات اخیر پهپادی شبه نظامیان حوثی صورت گرفته است که ماه گذشته میلادی به تخریب بخشی از تاسیسات نفتی عربستان سعودی منجر شده بود.

ریاض همچنین روز سه شنبه مدعی شد که دو فروند پهپاد تهاجمی حوثی ها را بر فراز حریم هوایی خود رهگیری کرده است.

بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی ایران را به عنوان سرمنشاء و آمر این حملات متهم می کند، اتهامی که تهران و جنبش انصارالله همواره آنرا رد می کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان دو موشک را بر فراز ریاض رهگیری کرد

در حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه ابهاء عربستان ۹ غیرنظامی زخمی شدند

حوثی‌ها: فرودگاه جیزان عربستان را با پهپاد هدف قرار دادیم