قطر آمریکا و ایران را به مذاکره برای رفع تنش دعوت کرد

قطر آمریکا و ایران را به مذاکره برای رفع تنش دعوت کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«از آنجا که هیچ کدام از این دو کشور (ایران و آمریکا) تمایلی به افزایش تنش ندارند، باید با راهکارهایی سازنده مشکل را حل کنند.»

آگهی

در پی بالا گرفتن تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر، قطر دو کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت کشورش به اتفاق برخی کشورهای دیگر با مسئولان تهران و واشنگتن گفتگو کرده و از آنها خواسته‌اند به منظور پرهیز از تنش بیشتر با یکدیگر وارد مذاکره شوند.

وزیر خارجه قطر که روز یکشنبه ۱۹ خرداد در لندن، پایتخت بریتانیا سخن می‌گفت، تأکید کرد: «ما فکر می‌کنیم که از جایی به بعد باید تعهداتی داده شود زیرا وضعیت نمی‌تواند تا ابد این گونه بماند. از آنجا که هیچ کدام از این دو کشور (ایران و آمریکا) تمایلی به افزایش تنش ندارند، باید با راهکارهایی سازنده مشکل را حل کنند.»

بیشتر بخوانید:

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی به جز قطر از عمان، عراق و ژاپن به عنوان کشورهایی یاد کرد که به دنبال رفع تنش به وجود آمده میان ایران و آمریکا هستند. وی در این زمینه گفت: «تنش ایجاد شده به همه این کشورها ارتباط دارد. قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه تلاش می‌کنند تا وضعیت را آرام کنند. ما در این زمینه همان طور که با آمریکایی‌ها صحیت کرده‌ایم با ایرانی‌ها نیز گفتگو کردیم. ما می‌خواهیم در این میان پلی بسازیم تا این شکاف پر شود و امکان گفتگو میان این دو کشور فراهم گردد، زیرا تنش در منطقه به نفع هیچ کس نیست.»

تنش میان آمریکا و ایران پس از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و ادعای آمریکا در مورد تهدید منطقه‌ای ایران و نیز تهدید ایران به نقض برخی تعنداتش در برجام شدت گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش در خاورمیانه؛ نگرانی چین و امارات، همسویی بریتانیا و آمریکا

سفر منطقه‌ای هلگا اشمید به امارات، قطر، عمان و ایران آغاز شد

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند