خامنه‌ای: ترامپ درست می‌گوید که ایران با رهبران کنونی‌ می‌تواند قدرتمند باشد

خامنه‌ای: ترامپ درست می‌گوید که ایران با رهبران کنونی‌ می‌تواند قدرتمند باشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«شرط این موفقیت ایران این است که آمریکایی‌ها جلو نیایند.»

آگهی

رهبر ایران می‌گوید برای پیشرفت، رهبران کنونی این کشور باید بیشتر کار کنند و آمریکا هم نباید نزدیک شود.

سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در سخنرانی مراسم سالگرد درگذشت روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی به نقل قول دونالد ترامپ اشاره کرد و افزود: «رئيس جمهوری آمریکا گفته ایران با رهبران کنونی‌اش هم می‌تواند رشد کند. او خواسته با این نقل قول بگوید که واشنگتن دنبال تغییر رژیم نیست و مثلا به ما ابراز لطف کند. او البته این را از روی زرنگی سیاسی به زبان می‌آورد. حرف او هم درست است. ایران با رهبران کنونی‌اش می‌تواند رشد کند، به شرطی که رهبران کنونی ایران، آستین‌ها را بالا بزنند و شبانه‌روز کار کنند و از ظرفیت‌های مردم به صورت صحیح استفاده کنند. در عین حال آمریکا نباید نزدیک شود. شرط این موفقیت ایران این است که، آمریکایی‌ها جلو نیایند.»

پس از تشدید کم‌سابقه تنش میان تهران و واشنگتن، دونالد ترامپ هفته گذشته با ابراز امیدواری برای گفت‌وگو با ایران اعلام کرد این کشور با همین رهبران کنونی هم می‌تواند کشور بزرگی باشد.

آقای خامنه‌ای همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد آمریکا در افول سیاسی قرار دارد و برای تایید ادعای خود گفت: «همین که فردی چون دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است خود نشان‌دهنده افول سیاسی ایالات متحده است.»

بسیاری از تحلیلگران رویکرد دولت ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی را با رفتار واشنگتن با کره شمالی در سال گذشته مشابه می‌دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر ایران: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره یک فریب است

کنعانی: ایران نیروی نیابتی ندارد اما اسرائيل نیابتی آمریکا است

صحت‌سنجی یک گمانه‌زنی؛ آیا ۶ میلیارد دلار پول‌های آزاد شده ایران صرف حمله حماس شده است؟