چین به شهروندان و شرکت‌های تجاری‌ در رابطه با آمریکا هشدار داد

چین به شهروندان و شرکت‌های تجاری‌ در رابطه با آمریکا هشدار داد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت چین روز دوشنبه از شهروندان گردشگر خود خواسته بود قبل از سفر به ایالات متحده «جوانب احتیاط» را کاملا بسنجند. در عین حال پکن به شرکت‌های چینی حاضر در آمریکا هشدار داده است که با اقدامات جدید واشنگتن در اجرای قوانین تحدیدکننده، آن‌ها می‌توانند مورد «آزار» قرار بگیرند.

آگهی

دولت چین روز دوشنبه از شهروندان گردشگر خود خواست قبل از سفر به ایالات متحده «جوانب احتیاط» را کاملا بسنجند. در عین حال پکن به شرکت‌های چینی حاضر در آمریکا هشدار داده است که مراقب باشند با اقدامات جدید واشنگتن در اجرای قوانین تحدیدکننده، آن‌ها می‌توانند مورد «آزار» قرار بگیرند.

وزارت خارجه چین نیز با صدور بیانیه‌ای مجزا، مقامات آمریکایی را به «بدرفتاری» با شهروندان چینی در خاک خود متهم کرد و از افراد با تابعیت چین خواست محتاط باشند.

دولت چین همینطور روز دوشنبه از دانشجویان این کشور خواسته بود بیش از پیش نسبت به ارزیابی «خطرات» تحصیل در آمریکا هوشیار باشند.

در بیانیه وزارت آموزش چین از دانشجویان دعوت شده بود که پیش از عزیمت به آمریکا برای تحصیل «موارد احتیاطی» را رعایت کنند و «پیش‌بینی‌های لازم» را انجام دهند. این وزارتخانه دلیل هشدار را مشاهده «موارد خشونت مسلحانه، دزدی و کیف قاپی» طی روزهای اخیر در ایالات متحده خوانده است.

روابط پکن و واشنگتن در ماه‌های گذشته تحت تاثیر «جنگ تجاری» و وضع تعرفه متقابل و تلافی‌جویانه بر روی کالاهای وارداتی از یکدیگر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا شرکت چینی هواوی را در لیست سیاه تجاری خود قرار داده است

تنش میان آمریکا و شرکت‌های تجاری چین در هفته‌های اخیر وارد دور تازه‌ای شده است.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، شرکت چینی هواوی را در ماه گذشته در لیست سیاه تجاری قرار داد، گوگل اعلام کرد امکان به‌روزرسانی نرم‌افزار اندروید و دیگر محصولات گوگل را برای این شرکت چینی محدود می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند این تصمیم آقای ترامپ پس از آن اتخاذ شد که طی سال‌های اخیر ادغام شرکت‌های آمریکایی با رقبای خارجی به ویژه چینی رواج بسیاری یافت و همین امر نگرانی‌هایی را در مورد درز اسرار فنی و بانکی اطلاعات افراد و داده‌ها به وجود آورد.

آقای ترامپ همواره یکی از دلایل تلاش مستمر خود برای افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به ویژه در محصولات دارای فناوری بالا را پرداخت نکردن حق مالکیت معنوی محصولات و فناوری‌های به سرقت رفته از سوی شرکت‌های چینی عنوان کرده است.

چین در مقابل همواره این اتهام را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار تجاری شدید چین به آمریکا: اقدام اشتباه کنید تلافی می‌کنیم

هشدار نظامی پکن به واشنگتن: آمریکا در اختلافات چین با همسایگانش دخالت نکند

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند