دو تبعه فرانسوی دیگر در عراق به اعدام محکوم شدند

دو تبعه فرانسوی دیگر در عراق به اعدام محکوم شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این دو تبعه فرانسوی به جرم عضویت در داعش به مجازات اعدام محکوم شده‌اند.

آگهی

دادگاهی در عراق حکم اعدام دو تبعه فرانسوی را به جرم عضویت در داعش صادر کرد.

روز یکشنبه ۲ ژوئن یک دادگاه در عراق بعد از بررسی جرایم دو متهم فرانسوی اعلام کرد که این دو نفر به اتهام عضویت و همکاری با گروه موسوم به دولت اسلامی به اعدام محکوم شده‌اند.

این دو نفر، هشتمین و نهمین اتباع فرانسوی هستند که در عراق به دلیل عضویت در داعش حکم اعدام می‌گیرند. حکم اعدام هفت فرانسوی دیگر که از سوی دادگاه‌های عراق به مرگ محکوم شده‌اند تاکنون اجراء نشده است.

دولت فرانسه اعلام کرده هرچند به حاکمیت ملی عراق احترام می‌گذارد اما مخالف مجازات اعدام است و برای کاهش حکم این افراد تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه ۷ خرداد، یک روز پس از انتشار خبر محکومیت چهار نفر اول، در مصاحبه‌ای با رادیو فرانس‌انتر گفت که دولت این کشور تلاش‌های خود را برای «لغو حکم اعدام» این محکومان افزایش خواهد داد.

بر اساس قانون عراق، حکم اعدام حداکثر مجازات برای هر کسی است که به عضویت گروه‌های تروریستی در آمده باشد، فارغ از آن که در عملیاتی شرکت کرده باشد یا نه.

دستگاه قضایی عراق تاکنون بیش از ۵۰۰ فرد خارجی را به جرم پیوند با داعش محکوم کرده که هیچ یک از آنها تا امروز اعدام نشده‌اند.

دو داعشی بلژیکی نیز در عراق به مرگ محکوم شده‌اند و حکم اعدام یک زن عضو این گروه که تبعه آلمان است پس از فرجام‌خواهی از اعدام به حبس ابد تغییر یافت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم اعدام دو داعشی فرانسوی دیگر در عراق صادر شد

داعش به جان مزارع عراق و سوریه افتاد

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود