حمله طالبان به محافظان منار جام ۱۸ کشته برجای گذاشت

حمله طالبان به محافظان منار جام ۱۸ کشته برجای گذاشت
Copyright عکس از خبرگزاری فرانسه
Copyright عکس از خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«طالبان چندین پست بازرسی را در اطراف منار تصرف کرده است. ما مجبور شدیم عقب‌نشینی کنیم زیرا مبادله بیشتر آتش در این منطقه ممکن بود به منار آسیب بیشتری بزند.»

آگهی

حمله طالبان افغانستان به چند پست بازرسی که از یک منار جام در ولایت غور در غرب افغانستان محافظت می کردند، دست کم ۱۸ کشته بر جا گذاشت.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی ولایت غور گفته است که از ۱۸ فرد کشته شده در این حمله ۱۵ نفر از اعضای یک گروه شبه‌نظامی حامی دولت افغانستان و ۳ نفر پلیس بوده‌اند.

این حملات از روز دوشنبه هفته جاری و یک هفته بعد از عملیات گسترده نیروهای افغان برای حفاظت از این مناره که در یک سایت تاریخی طبقه بندی شده واقع شده، رخ داده است.

سید ضیاء حسینی معاون پلیس ولایت غور درباره این حمله به خبرگزاری فرانسه گفته است: «طالبان چندین پست بازرسی را در اطراف مناره تصرف کرده است. ما مجبور شدیم عقب‌نشینی کنیم زیرا مبادله بیشتر آتش در این منطقه ممکن بود به مناره آسیب بیشتری بزند.»

مقامات ولایت غور گفته‌اند که طالبان تمامی ارتباطات مخابراتی این منطقه را قطع کرده‌اند و هر گونه دسترسی به این منطقه مسدود شده است و اطلاعی از وضعیت این منطقه در دسترس نیست.

تصاویری که هفته گذشته از این منطقه منتشر شده بود نشان می داد که «منار جام» که از قدیمی ترین منارهای خشتی در افغانستان است و در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده به دلیل جاری شدن سیل، با تهدید تخریب مواجه است.

«منار جم» نخستین سایت تاریخی در افغانستان است که در سال ۲۰۰۲ در این فهرست ثبت شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منار جام افغانستان در خطر نابودی قرار گرفت

نزاع در افغانستان؛ حملات مرگبار در ولایت‌های ننگرهار، قندوز و غور

پیام طالبان به ارتش و پلیس افغانستان: به ما بپیوندید