نهاد خاخام‌های اروپا خواستار اضافه شدن ایموجی با کیپا شد

نهاد خاخام‌های اروپا خواستار اضافه شدن ایموجی با کیپا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نهاد «خاخام‌های یهودی اروپا» طی نامه‌ای رسمی به سازمان جهانی تنظیم‌کننده مقررات در زمینه ایموجی‌ها خواستار اضافه شدن ایموجی معرف دین یهود شده است.

آگهی

نهاد «خاخام‌های یهودی اروپا» طی نامه‌ای رسمی به سازمان جهانی تنظیم‌کننده مقررات در زمینه ایموجی‌ها خواستار اضافه شدن ایموجی معرف دین یهود شد.

در نامه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۸ مه به کنسرسیوم یونیکد، سازمان غیرانتفاعی تنظیم‌کننده مقررات در زمینه متن‌های کامپیوتری، ارسال شده است/ نهاد خاخام‌های اروپا «ساخت یک ایموجی جدید که معرف دین یهود و نشانه‌های آن باشد» را درخواست کرده است.

گادی گرونیچ، رئیس این نهاد، در بیانیه‌ای گفت: «من از سازندگان ایموجی می‌خواهم دین ما را در اپلیکیشن‌ها وارد کنند و فرقی میان ما و دیگر ادیان قائل نشوند. اگر برای یک دختر عرب ایموجی باحجاب وجود دارد، دلیلی ندارد که یک ایموجی با کلاه یهودی وجود نداشته باشد.»

استفاده از ایموجی‌ها، که شامل تصاویر آدمک‌ها، اشیاء و سمبل‌ها هستند، به صورت گسترده در ارتباطات نوشتاری روی سطح شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان رایج است. سازمان کنسرسیوم یونیکد وظیفه تایید انتشار اولیه این ایموجی‌ها را بر عهده دارد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

نامه نهاد خاخام‌های اروپا در زمانی ارسال شده است که بحث‌ها در اروپا پیرامون افزایش یهودستیزی شدت گرفته است.

هفته گذشته یک مقام دولت آلمان از یهودیان این کشور خواست به منظور حفظ امنیت خود از بر سر گذاشتن کلاه سنتی یهودی خودداری کنند.

گادی گرونیچ، رئیس نهاد خاخام‌های اروپا با بیان اینکه اضافه کردن ایموجی معرف دین یهود به رسمیت تنوع فرهنگی کمک می‌کند، اضافه کرد: «مبارزه روزمره ما با یهودستیزی با همین چیزهای کوچک شروع می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنوع جنسیتی در ایموجی‌های ۲۰۲۰: از تراجنسیتی‌ تا زن محجبه

روز جهانی ایموجی؛ از خودتان پرسیده‌اید این صورتک‌ها از کجا آمده‌اند؟

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد