رهبر حزب سوسیال دمکرات رومانی به جرم فساد مالی زندانی شد

رهبر حزب سوسیال دمکرات رومانی به جرم فساد مالی زندانی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اجرایی شدن حکم مجازات زندان برای آقای دراگنیا در واقع ضربه ای مهلک برای حزب سوسیال دمکرات در رومانی است که یکروز پیش از آن در انتخابات اروپایی نیز با شکست مواجه شده بود.

آگهی

لیویو دراگنیا، رهبر حزب سوسیال دمکرات رومانی، از احزاب حاضر که قدرت را در این کشور در دست دارد پس از محکوم شدن به سه سال و نیم حبس به جرم فساد مالی روز دوشنبه به زندان منتقل شد.

آقای دراگنیا که از وی به عنوان قدرتمند ترین سیاستمدار رومانی نام برده می شود در حالی برای تحمل مجازات تعیین شده به زندان می رود که دیوان عالی رومانی حکم دادگاه رسیدگی کننده به پرونده وی با عنوان فساد مالی را مورد تایید قرار داده است.

در حکمی که دادگاه سال ۲۰۱۸ برای محکومیت رهبر حزب سوسیال دمکرات صادر کرده تاکید شده است که وی با استفاده از نفوذ و نیز سوء استفاده از قدرت به ایجاد سمت های شغلی جعلی در یک آژانس دولتی فعال در زمینه حمایت از کودکان برای دو زن شاغل در حزب تحت رهبری اش اقدام کرده است.

دو فرد یاد شده در مراحل بازجویی اعتراف کرده اند که همزمان با کار در حزب سوسیال دمکرات از آژانس حمایت کودکان نیز حقوق دریافت کرده اند.

آقای دراگنیا پیشتر در سال ۲۰۱۶ به دلیل دست داشتن در تخلفات انتخاباتی از فعالیت در سمت های دولتی محروم شده بود اما پس از آن توانسته بود نظر دولت را برای کاستن از شدت قوانین ضد فساد در کشورش جلب کند. وی به موجب این اقدام از امتیاز عفو افرادی که جرم آنها در ارتکاب برخی تخلفات محرز شناخته شده است استفاده و به عرصه سیاسی بازگشته بود.

دوربین های تلویزیونی در رومانی روز دوشنبه لیویو دراگنیا را در خیابان های بخارست تا زندانی واقع درحومه این شهر دنبال کردند. اجرایی شدن حکم مجازات زندان برای آقای دراگنیا در واقع ضربه ای مهلک برای حزب سوسیال دمکرات در رومانی است که یکروز پیش از آن در انتخابات اروپایی نیز با شکست مواجه شده بود.

حزب سوسیال دمکرات که در ائتلاف با لیبرال دمکرات ها قدرت را در رومانی در دست دارد در انتخابات یاد شده با کسب ۲۳.۴ درصد آراء پس از برتری حزب راست میانه این کشور در جایگاه دوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر سابق و دختر رئیس جمهوری پیشین رومانی به زندان محکوم شدند

برگزاری انتخابات پارلمانی در رومانی

سقوط دولت رومانی پس از رای عدم اعتماد پارلمان به نخست‌وزیر