غواصان داوطب یونانی پناهجویان را نجات می‌دهند

 غواصان داوطب یونانی پناهجویان را نجات می‌دهند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«وقتی به کمک پناهجویان می‌رویم و کودکان جانباخته را پیدا می‌کنیم، در چهرهٔ آنها چشم‌ و جان بچه‌های خودمان را می‌بینیم.»

آگهی

گروهی از اعضای یک باشگاه غواصی محلی در یونان به کمک پناهجویان سرگردان در آبهای مدیترانه می‌روند. این غواصان آماتور پس از بحران مهاجرت در اروپا تصمیم گرفتند پناهجویان را از خطر غرق شدن و مرگ نجات دهند.

این داوطلبان در نزدیکی جزیره سوموس فعالیت می‌کنند و وقتی مسئولان بندر از نزدیک شدن قایق‌های مهاجران مطلع می‌شوند این گروه را در جریان می‌گذارند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این گروه تا کنون ۱۸۰ عملیات گشت و نجات را به انجام رسانده که برخی از آنها حین طوفان صورت گرفته است. نیکوس تسوماکیس یکی از اعضای باشگاه غواصی سوموس می‌گوید:‌ «ما در بخش شرقی جزیره مستقر هستیم که معمولا مهاجران از آبهای مرزی ترکیه به آن سو می‌آیند.»

این گروه داوطلب تاکنون ۱۸۰۰ پناهجو را در آبهای مرزی یونان نجات داده استNickakhlagh, Mojtaba

این غواصان که بابت فعالیت خود دستمزدی دریافت نمی‌کنند ۲۴ ساعت آماده هستند تا به پناهجویان کمک کنند و تا کنون ۱۸۰۰ نفر را نجات داده و ۴۹ جنازه را نیز از این آبها بیرون آورده‌اند.

تسوماکیس می‌گوید:‌ «وقتی به کمک پناهجویان می‌رویم و کودکان جانباخته را پیدا می‌کنیم، در چهرهٔ آنها چشم‌ و جان بچه‌های خودمان را می‌بینیم.» او می‌افزاید:‌ «بسیار سخت است اما ما به کارمان ادامه می‌دهیم.»

گسترش جنگ و ناامنی در خاورمیانه در سالهای اخیر به بحران مهاجرت در اروپا ابعادی تازه داد؛ بحرانی که تاکنون جان هزاران پناهجو را در آبهای خروشان پیرامون اروپا گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبلیغ تابوتی نامزد شورای شهر در یونان

در اردوگاه جزیره ساموس یونان چه می‌گذرد؟

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد