نجات قایق ۹ پناهجوی سرگردان در کانال مانش

نجات قایق ۹ پناهجوی سرگردان در کانال مانش
Copyright PREMAR Manche
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گارد ساحلی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که یک قایق حامل ۹ پناهجوی غیرقانونی را که قصد داشتند از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا برسانند، نجات داده است.

آگهی

گارد ساحلی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که قایق حامل ۹ پناهجوی غیرقانونی را که قصد داشتند از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا برسانند، نجات داده است.

گارد ساحلی فرانسه با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر نسبت به خطرات بالای عبور از کانال مانش که یکی از پرترددترین مسیرهای آبی جهان است، هشدار داد و افزود که متاسفانه قایق از آب گرفته شده پناهجویان افزون بر ۸ مرد حامل یک پسربچه بوده که از شدت سرما دچار افت شدید دمای بدن شده بود.

مطابق اعلام مقام‌های بریتانیا شمار پناهجویان غیرقانونی که از مرز فرانسه و از طریق کانال مانژ به این کشور می‌روند، طی یکسال گذشته روند صعودی داشته و اکثر ۵۰۰ نفری که از این طریق خود را به بریتانیا رسانده‌اند، ادعا کرده‌اند که دارای ملیت ایرانی هستند.

فرانسه و بریتانیا با هدف مبارزه با این پدیده خطرناک از ماه دسامبر گذشته طرح مشترکی را شامل افزایش تعداد گشت‌های نظارتی، انهدام باندهای قاچاق انسان و افزایش آگاهی پناه‌جویان نسبت به خطرات عبور از کانال مانش به اجرا گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید:بحران مهاجرت؛ توافق فرانسه و بریتانیا برای تشدید نظارت بر کانال مانش

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه در کانال مانش؛ گارد ساحلی چهار ماهیگیر را نجات داد

گارد ساحلی بریتانیا نوزده پناهجو را از آبهای مانش نجات داد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند