فرانسه؛ آزادی متخصص بیهوشی که به ظن ایجاد مسمومیت و مرگ بازداشت شده بود

فرانسه؛ آزادی متخصص بیهوشی که به ظن ایجاد مسمومیت و مرگ بازداشت شده بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پزشک متخصص تحت نظارت پلیس قرار داشته و از ادامه فعالیت حرفه‌ای محروم شده است.

آگهی

یک پزشک متخصص بیهوشی در فرانسه که به ظن مسموم کردن عمدی شماری از بیماران بازداشت شده بود، با وجود مخالفت دادستان، با دستور قاضی پرونده و تحت نظارت پلیس آزاد شد.

دکتر فردریک پشیه، متخصص بیمارستانی در شهر بزانسون، دو سال پیش به ظن مسموم کردن عمدی هفت بیمارِ درگذشته تحت بازرسی قرار گرفته بود.

دادگاه اعلام کرده که وی مظنون است که سبب ۱۷ مورد سانحه حین عمل جراحی شده است و ۷ تن از بیماران که از ۳۷ تا ۵۳ سال سن داشته‌اند حین بیهوشی دچار ایست قلبی شده، درگذشته‌اند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اتین مانتو، دادستان بزانسون فرانسه اعلام کرد این پزشک ۴۷ ساله در ارتباط با ۶۶ مورد تخلف پزشکی بازداشت شده که شماری از آنها «مسمومیت‌هایی هستند که بیش از دو سال پیش» روی داده‌اند اما از این میان دادگاه تنها بررسی ۱۷ مورد را وارد دانسته است.

پرونده تازه علیه فردریک پشیه جدا از پرونده‌ای است که در سال ۲۰۱۷ میلادی برای بازرسی عملکرد وی به جریان افتاده بود.

وی در جریان پروندهٔ پیشین اتهامات وارد شده را بطور کامل انکار کرده و آزاد شده بود. با این وجود تحت نظارت پلیس قرار داشت و از ادامه فعالیت حرفه‌ای محروم شده بود.

بازرسان پرونده ظنین هستند که این پزشک مختصص، عامدانه مقدار داروی بیهوشی را پیش از تزریق به بیماران دستکاری می‌کرده تا در جریان عمل جراحی اختلال پیش بیاید و آنگاه وی بتواند با استفاده از مهارت‌های خود بیمار را دوباره به هوش بیاورد.

یکی از نکات پرونده آن است که آقای پشیه بارها حین انجام کار با همکاران متخصص خود در مورد چگونگی انجام فرآیند بیهوشی و به‌هوش آوردن بیمار دچار اختلاف نظر شده و با آنها مشاجره کرده است.

اتفاقات ناگوار مربوط به «بیهوشی حین عمل جراحی» در هر دو مرکز خدمات درمانی که وی در آنها کار می‌کرده روی داده و این امر اتهام این متخصص بیهوشی را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌قتل یکصد بیمار توسط پرستار سابق آلمانی؛ متهم اتهامات را پذیرفت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشجوی آلمانی به اتهام مسموم کردن هفت نفر در دانشگاه بازداشت شد

رسوایی در هلند؛ یک پزشک با استفاده از اسپرم خود ۴۹ بار پدر شد

پزشک بچه دزد در اسپانیا گناهکار شناخته شد اما مجازات نمی‌شود