وزیر امور خارجه ایران: «هرگونه احتمال» مذاکره با آمریکا منتفی است

وزیر امور خارجه ایران: «هرگونه احتمال» مذاکره با آمریکا منتفی است
وزیر امور خارجه ایران: «هرگونه احتمال» مذاکره با آمریکا منتفی است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر امور خارجه ایران که پیشتر ایالات متحده آمریکا را به اقدامات تحریک آمیز در جهت تشدید تنش ها پیرامون تهران متهم کرده بود در توکیو انگشت اتهام را به سوی اتحادیه اروپا و ژاپن نیز نشانه رفت. آقای ظریف به صراحت تاکید کرده است که کشورهای اروپایی و ژاپن اقدامی موثر در جهت حفظ برجام انجام نداده اند.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه به صراحت از منتفی بودن «هرگونه احتمال» مذاکره با ایالات متحده آمریکا سخن گفت.

فرانس پرس به نقل از کیودو، خبرگزاری رسمی ژاپن با انتشار این نقل قول از وزیر خارجه ایران تاکید کرده است که هرگونه احتمال گفتگو و مذاکره میان دو کشور می تواند به کاهش چشمگیر تنش در خلیج فارس بیانجامد.

بر اساس این گزارش آقای ظریف که برای سفری رسمی به ژاپن سفر کرده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آمادگی تهران برای انجام گفتگوهای دوجانبه با واشنگتن جهت کاهش تنش های موجود تصریح کرد: «خیر، هیچ احتمالی برای انجام چنین مذاکراتی وجود ندارد.»

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن نیز با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از وزیر امور خارجه ایران فشارهای اعمال شده از سوی ایالات متحده آمریکا به تهران را نوعی «اقدام خودکشی» قلمداد کرده است.

محمد جواد ظریف همچنین در گفتگو با خبرنگاران در ژاپن ادعای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه «ایران به زودی به پای میز مذاکره خواهد آمد.»

بیشتر بخوانید:

ان اچ کی در ادامه گزارش خود به نقل از آقای ظریف آورده است: «من نمی دانم چرا دونالد ترامپ اینقدر نسبت به این مسئله (راضی شدن ایران به مذاکره) اطمینان دارد زیرا کاملا بی اساس است.»

وزیر امور خارجه ایران که پیشتر ایالات متحده آمریکا را به اقدامات تحریک آمیز در جهت تشدید تنش ها پیرامون تهران متهم کرده بود در توکیو انگشت اتهام را به سوی اتحادیه اروپا و ژاپن نیز نشانه رفت.

محمد جواد ظریف به صراحت تاکید کرده است که کشورهای اروپایی و ژاپن اقدامی موثر در جهت حفظ برجام انجام نداده اند.

آقای ظریف در اشاره به واکنش کشورش به تصمیم یک سال گذشته دونالد ترامپ برای خروج از برجام و نیز فشارهای اقتصادی اخیر واشنگتن بر ضد تهران، ضمن تاکید بر «حفظ خویشتن داری حداکثری» بار دیگر بر تعهد کشورش نسبت به جامعه جهانی در چارچوب توافقنامه هسته ای تاکید کرده است.

روابط پر تنش واشنگتن و تهران از یک هفته گذشته با نزدیک شدن به مرز درگیری بسیار نگران کننده تر شده است. این تنش ها پس از لغو معافیت های نفتی اعمال شده از سوی واشنگتن و تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران بالا گرفت و سپس همزمان با سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برجام در هشتم ماه مه با اعلام کاهش تعهدات تهران نسبت به برخی از بندهای توافقنامه هسته ای وین وارد مرحله تازه ای شد.

واشنگتن در این بحبوحه با متهم کردن تهران به تحریکات تهدید آمیز نسبت به منافع آمریکا در خاورمیانه تجهیزات و ادوات نظامی گسترده ای را به منطقه گسیل کرد که یک ناو هواپیمابر، یک کشتی جنگی، بمب افکن های ب ۵۲ و سیستم های پدافند ضد موشکی پاتریوت از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد