عربستان سعودی حمله با پهپاد به تاسیسات نفتی خود در نزدیکی ریاض را تایید کرد

عربستان سعودی حمله با پهپاد به تاسیسات نفتی خود در نزدیکی ریاض را تایید کرد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرده که به دو تاسیسات نفتی در استان ریاض حمله شده است.

آگهی

عربستان سعودی حمله پهپادی به تاسیسات نفتی خود در نزدیکی ریاض را تایید کرد.

حوثی های یمن پیش از این از حمله به «تاسیسات حیاتی» عربستان با استفاده از پهپاد خبر داده بودند. بنا به اعلام مقامات عربستان تاسیسات نفتی متعلق به شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) با پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

خالد فالح، وزیر نفت عربستان اعلام کرد بین ساعت شش تا شش و نیم صبح سه شنبه یک ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به آرامکو که نفت را از استان شرقی عربستان سعودی به بندر ینبع در ساحل دریای سرخ منتقل می کرد مورد هدف قرار گرفت.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عکس از رویترز
تاسیسات نفتی عربستانعکس از رویترز

به گفته خالد فالح به دنبال این حمله آتش سوزی روی داد که در ادامه مهار شد. به گفته وزیر نفت عربستان پمپاژ نفت از ایستگاه به خطوط انتقال نفت موقتا متوقف شده است تا میزان آسیب و خسارت وارد شده به ایستگاه بررسی شود.

خبرگزاری دولتی عربستان همزمان اعلام کرده که به دو تاسیسات نفتی در استان ریاض حمله شده است. بنا به این گزارش این حمله «محدود» به ایستگاه های انتقال نفت در مناطق الدوادمی و عفیف صورت گرفته است. طبق اعلام مقامات عربستان دستکم یکی از این حمله ها با استفاده از پهپاد صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی المسیره متعلق به نیروهای حوثی یمن روز سه شنبه خبر داده بود که این نیروها با استفاده از پهپاد موفق شده اند به «تاسیسات حیاتی» در عربستان حمله کنند. بنا به گزارش این شبکه حملات روز سه شنبه با استفاده از هفت پهپاد صورت گرفته است.

آرامکو: انتقال نفت تحت تاثیر حمله قرار نگرفت

شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) اعلام کرده که عرضه نفت به مشتریان این کشور تحت تاثیر حملات پهپادی روز سه شنبه قرار نگرفته است. آرامکو همچنین اعلام کرد که در جریان حمله به ایستگاه های نفتی در نزدیکی ریاض به کسی آسیبی نرسیده است.

خالد فالح، وزیر نفت عربستان حمله پهپادی به تاسیسات نفتی کشورش را «اقدامی تروریستی» و «بزدلانه» خوانده است. از سوی دیگر یک مقام نیروهای حوثی یمن اعلام کرد که حملات روز سه شنبه به تاسیساتی نفتی عربستان «پاسخی به جنایات» این کشور در یمن است.

حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان تنها دو روز پس از آن صورت می گیرد چند نفت کش در نزدیکی بندر فجیره مورد حمله قرار گرفتند.

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است. به دنبال انتشار خبر حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان بهای نفت افزایش یافت. هر بشکه نفت خام برنت ۷۱ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها: تاسیسات حیاتی عربستان سعودی راهدف قرار داده‌ایم

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند