ترامپ به ایران «شماره» داد

ترامپ به ایران «شماره» داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات کاخ سفید می گوید که این شماره برای آن داده شده تا نشان دهند آمریکا در پیشنهاد خود برای گفتگو با تهران صادق است.

آگهی

به گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید در تماس با مقامات سوئیس شماره تلفنی را به آنها داده است تا در اختیار ایران قرار دهند که در صورت تمایل با رئیس جمهوری آمریکا تماس بگیرند.

به گزارش سی‌ان‌ان و به نقل از منابع مطلع، مقامات سوئیسی گفته‌اند که این شماره تلفن را به مقامات ایرانی منتقل نمی‌کنند مگر اینکه تهران خواستار دریافت آن شود. موضوعی که سی‌ان‌ان آن‌را «بعید» ارزیابی کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه گفت: «دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند.» وی همچنین گفت که به دنبال آسیب زدن به ایران نیست و تنها هدف او «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» است.

مقامات کاخ سفید می گوید که انتقال این شماره تلفن برای تماس مقامات ایران با آقای ترامپ برای آن صورت گرفته است که نشان دهد آمریکا در پیشنهاد خود برای گفتگو با تهران صادق است.

اقدام کاخ سفید برای فرستادن شماره تلفن برای مقامات تهران در حالی صورت می گیرد که واشنگتن فشارهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی خود را علیه تهران افزایش داده است.

واشنگتن در روزهای گذشته اعلام کرد که به دلیل افزایش تهدیدات ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به خلیج فارس می فرستد.

همچنین بر اساس آخرین خبرها ناو هواپیمابر آرلینگتون نیز در راه خلیج فارس است و بمب‌افکن‌‌‌های آمریکایی بی-۵۲ در پایگاه هوایی این کشور در قطر فرود آمده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: امیدوارم با ایران وارد جنگ نشویم

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟